תוויות

יום שבת, 18 באוקטובר 2008

קורס בישול - שיעור ראשון

חלקכם כבר יודע שהתחלתי קורס בישול מקצועי אצל אורן גירון המהים!
אז שלא תחשבו, שלא הולכת להיות פינה מיוחדת לקורס הזה אצלי בבלוג.

ואל דאגה אין יותר מדי מה להשלים בסיפורים, אפילו שהקורס התחיל כבר לפני חודש!
עד היום היה רק שיעור אחד (לצערי הרב) ושבוע הבא, אנחנו חוזרים לשגרה.

היום, התחיל ב - 16:00 (מעט מוקדם מהרגיל) כדי להספיק את כל ענייני המנהלה, והסתיים ב - 00:00 עם ארוחה שחיטות קלילה...

7 שעות עברו להן בצורה חלקה ונעימה, עם הדרכתו של אורן.
את אורן הכרתי כבר לפני שלוש שנים (לפחות) כשהייתי בסדנאת "קונדטוריה כל אחד יכול".
אני ממליצה על סדנא זו בחום, לכל מי שאוהבת (או אוהב) להתלכלך במטבח.
זו סדנא של יום אחד, מהבוקר עד הערב. מכינים המון מתכונים, גם מתוק וגם מלוח כדי לאזן את הטעמים.
עד היום, כל מה שלמדתי בסדנא זו, נמצא אצלי ברשימת המתכונים המוצלחים!
כבר בהיכרות קצרה זו עם אורן, ידעתי שיבוא יום ונפגש שוב במשהו קצת יותר רציני.
אז, זה לא היה כל כך מיידי. בדרך, הלכתי שוב לאותה סדנאת קונדטוריה, עם חברות אחרות ומתכונים קצת שונים במיוחד לתקופת החגים.
והנה, שלוש שנים אחרי, אני שוב אצל אורן, והפעם בסדנא ארוכההההה ומקצועית.

בשיעור הראשון, למדנו על סכינים וצורות חיתוך שונות - ברונואז, שיפונד, ג'וליין..... (אלו לא היו קללות....).
במהלך השיעור התנסנו בחיתוך ירקות שונים ובצורות שונות. מסתבר שלכל ירק יש את צורת החיתוך היחודית לו.

ולמי שתוהה, איזו ארוחה כבר יכולה לצאת מכמה ירקות חתוכים, מחכה לא הפתעה לא קטנה.

ונעבור לחלק האומנותי, התמונות.
מקווה שעם הזמן, אשתכלל בצילומי אוכל, במיוחד עכשיו עם המצלמה החדשה. (התמונות הבאות צולמו במצלמה הישנה שלי).

הכיתה החדשה (לאחר שיפוץ) -



אורן בפעולה -






הירקות- רגע לפני שהתחלנו לעבוד...



ומה היה לנו בתפריט?

1. מאפה כרישה ופטריות





2. קוסקוס רטטוי



סלט קישואים בלימון ובזיליקום, סלט כרוב וגזר בויניגרט שומשום מדהים (ששידרגתי לחג לפי הוראות של אורן)



בתיאבון (תאמינו לי שב - 00:00 יש תאבון...)




תמונות נוספות מהשיעור...
קורס בישול - שיעור 1 היכרות עם סכינים


בשבוע הבא - הכנת צירים ורטבים בסיסיים.

תגובה 1:

  1. אני רואה שבסוף הספקת להעלות את כל הפוסטים שלך, ועל כך אני שמחה...למרות ההפרעה שלי.
    בכל אופן תודה רבה על הכל-בפוסט הבא כולם יבינו...
    וקראתי הכל...

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית