תוויות

יום ראשון, 2 בנובמבר 2008

שיעור בישול #3 - דגנים וקטניות

אני מאמינה שרובכם יודעים מה נמנה תחת כל קטגוריה.
ולאלו שקצת בספק, אני אציין בכל זאת.

תחת משפחת הקטניות נמצא את - פולי סויה, עדשים, אפונה, פול, גרגירי חומוס ושעועית.
ותחת משפחת הדגנים - חיטה, שיפון, שעורה, שיבולת שועל, כוסמין, אורז, דוחן, תירס, כוסמת, קינואה, אמרט.

השיעור הזה היה ממש "תפור" עלי, חובבת קטניות שכמותי....

איך שנכנסתי לכיתה, כל הקטניות והדגנים היו מסודרים בפינות הבישול ושולחן השף, ממש צועק צלמי אותי.
אז כמובן שלא הצלחתי לעצור את עצמי, ומיד הוצאתי את המצלמה החדשה.
זה ממש תענוג. אני מקבלת 2 במחיר אחד, גם צילום וגם בישול.



בשיעור האחרון, אורן גירון לא היה המדריך, והכרנו שף חדש - חגי לרנר. תכירו.



בחלק התיאורתי, קיבלנו סריקה נרחבת על כל סוגי הדגנים והקטניות (כמעט הכל...).
וגם קיבלנו כמה טיפים אך לשרוד ארוחת קטניות בלי יותר מדי אי נעימויות....

ומה היה לנו בתפריט?

שעועית שחורה בציר פטריות ודלעת



סלט קינואה וחמוציות - ממש מוצלח!




מרק חרירה - אבל, אני חייבת לציין, שהמתכון המנצח מבחינתי זה של אמא שלי.



אורז פילאף בעשבי תיבול
ותבשיל קטניות ודגנים פיקנטי - פיקנטי, לא היה ממש. וגם לגבי הטעם היו דעות חלוקות. נראה לי שזה מתכון למושבעים של כוסמת.




כל מה שנשאר, אחרי הארוחה, נארז ונלקח הביתה (חבל שאיציק במילואים....לא נורא, יותר בשבילי....)


לכל מי שמעוניין לראות תמונות נוספות....
קורס בישול - שיעור 3 דגנים וקטניות

בתיאבון לכולם.

שיעור הבא,גבינות.

3 תגובות:

  1. נראה נפלא! ועכשיו לקראת החורף והחמין (בחיי שאני יכולה להריח את זה בזמן שאני כותבת) אני חושבת שכדאי פוסט מיוחד ל "כמה טיפים אך לשרוד ארוחת קטניות בלי יותר מדי אי נעימויות...."

    השבמחק
  2. באמת רעיון טוב, אני אשתדל להוסיף למידע קצת עור וגידים ואפרסם את זה בסמן הקרוב.

    השבמחק
  3. מרק חרירה של ריטה - אליפות!!!
    (אחרי שלא ממש עזרת לי להשיג את המתכון, התקשרתי אליה בעצמי!)

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית