תוויות

יום שני, 12 בינואר 2009

365 ימים...


בשבועות האחרונים קמה לה מהומה לא קטנה סביב פרוייקט חדש בשם - Project 365 (ברחבי קהילות האינטרנט).

מהות פרוייקט זה היא לתעד כל יום מימות השנה בתמונה וסיפור קצר.
הפרוייקט התחיל מקיט מיוחד אותו הכינו (באמריקה, כמובן) ותוך שעות מעטות , אזל המלאי והמחיר הגיע לסכומי עתק ב - ebay. (אכן, תחביב זה ממכר וגורם לאנשים לבצע מעשים לא רציונאליים....).
הקיט, מיועד להכנה של אלבום אמיתי, מוחשי.האלבום מתוכנן כבר בחלוקה לימים , כך שכל מה שנותר לעשות , זה להכניס תמונות, לכתוב כמה מילים, ובלי יותר מדי מאמץ, הרי לכם אלבום מוכן... (אחרי 365 ימים...).
למי שמעוניין להתבנון בקיט הנה לינק.

אז, כמו שניחשתם, לי אין את הקיט.
אך, למרות הכל, אני חושבת שהרעיון נחמד ויכולה להתקבל תוצאה די מרשימה בסוף השנה.
אני לא יודעת אם אני אצליח לעמוד באתגר, אך אני אנסה, ונראה מה יצא.
נכון, שחלפו להם 12 יום, אבל אין זה אומר שאני לא יכולה להתחיל את הפרוייקט. בגלל 12 יום, אני אחכה עוד שנה???
אם אני אצליח להתמיד בתמונה בשבוע אני אהיה מרוצה.

אז לעת עתה אני אתעד את השנה שלי בבלוג, ובמידה וארגיש צורך, תמיד אוכל להפוך את זה לאלבום.

פרוייקט זה הוא הזדמנות בשבילי להתמיד בצילום יותר ולשכלל את השימוש במצלמה החדשה שלי.

אז מה עבר עלי היום - 12/1/2009?

שעות הבוקר 6:00-17:00, אני בטוחה שלא מעניינות אף אחד... למרות שהיום פיספסתי את ההסעה, כך שהבוקר התחיל לא מי יודע מה....

איך שהגעתי הביתה, מצאתי את שולחן הסלון באותה פוזה בו השארתי אותו אתמול ב - 1:00 בלילה, מלא ספרים ורשימות.



כן, 1:00 בלילה!!! ואני קמה ב - 6:00!!!
אתמול, תכננתי את תפריט השבוע ורשימת קניות לבעל.
אז, ברגעים אלו ממש הוא בקניות ואני פה מספרת את עלילותיי...
הרגל, זה מתרחש מידיי שבוע. לא בהכרח ביום ראשון. אבל אם כבר פספסתי את רביעי/חמישי לקניות, רצוי לחכות עד שני. ביום שני יש שחיטה של העופות וכל הבשרים טריים.

אומנם, הרעיון הוא לבחור תמונה אחת מכל יום, אבל לצערי אני חייבת להגניב עוד שתיים.
(אני מאמינה שעם הזמן החוקים ישתנו מעט....)

בתמונות הבאות, ניתן לראות את שלבי ההכנה של הפיצה אותה אנחנו הולכים לאכול מחר.
את המתכון אני אפרסם מחר לכל הרעבים....
מתכון זה דורש יומיים הכנה, דבר שממש נוח כשעובדים עד מאוחר וכל הכנה מפצלים לכמה שלבים.

אז היום, הכנתי את הבצק, כידררתי, שימנתי ועטפתי בשקית והכנסתי ישר למקרר לתפיחה איטית עד מחר אחר הצהריים, כשאחזור מהעבודה ושוב יתחיל החלק המעניין של היום שלי...







פרטים טכניים על התמונות לעייל -
כל התמונות צולמו במצלמת DSLR Canon EOS 450D .
עדשה - Tamron 18-250 mm
מצב צילום - ידני מלא.
תנאי תאורה קשים!!!

התמונות עברו עריכה קלה בפוטושופ.

1. תמונה ראשונה (ספרים) - תיקון עקומת curves לצורך הדגשת Highlights (דגמו נקודת Highlightsושנו את ערכי הערוצים הבודדים ל - 242).

2. תמונות של הפיצה עברו עריכה זהה, מאחר ושניהם צולמו בחשיפה זהה - תיקון עקומת curves וכינוון ה - Hue/Saturation לערכים: Hue=29, Saturation=25 ואופציה ה - Colorized מסומנת.

6 תגובות:

  1. טוב אני רואה שיש לי הרבה למה לחכות מחר..ממממ...איזה כיף לי...

    השבמחק
  2. איך אני מקנאה בך..ועוד יותר בבעלך שנהנה גם הוא מהאוכל. את מתקתקת עניינים בכיף. הלוואי עלי!

    השבמחק
  3. אשה שמבשלת/אופה חבל על הזמן יש גברים שלא זוכים בזה.

    נ.ב למה אני מקבלת עדכון מהבלוג פעמיים? אפשר למחוק פעם אחת אולי אני רשומה בטעות פעמיים.

    השבמחק
  4. שכחתי לציין מי אני זה במייל שלי :
    ofek39@walla.com
    לימור

    השבמחק
  5. לימור, לגבי העידכונים,
    כנראה זה בגללי, אני גם רשומה לבלוג רק לצורך בקרה ולא קיבלתי עידכון אז שלחתי ידנית. כנראה רק לי יש בעיה עם העידכונים....

    וחוץ מזה, תודה רבה, וזה לא ממש פשוט כמו שזה נראה. אבל כשאוהבים משהו אז עושים את זה מכל הלב.
    נראה מה יהיה כשיהיו ילדים....

    השבמחק
  6. אני סבא / זקן ב ן 62 / בתי הפנתה את תשומת ליבי
    התלהבתי / אני חושב שאת בחורה מעניינת מוכשרת ומיוחדת ושמח להציב אותך בטופ המועדפים שלי .
    תודה

    איציק ( כן משום מה גם אני איציק ... סבא איציק
    לנכדים אני מרשה להוסיף גימור שפיציק.

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית