תוויות

יום חמישי, 15 בינואר 2009

פסטה בכל הצבעים...

שבוע שעבר התקיים שיעור פסטה. מי לא אוהב פסטה?....

פסטה ידועה כמשפרת מצב הרוח. כן, כן זה מדעי, לא סתם המצאה שלי....
כפי שרשום ב - ynet:
"...סרוטונין הוא חומר שנוצר במוח ומשפיע על מצב הרוח ועל מרכז הרעב והשובע במוח. רמות גבוהות של סרוטונין גורמות למצב רוח טוב, תחושת רגיעה ותיאבון מופחת. רמות נמוכות עלולות לגרום לעצבנות ולתיאבון מוגבר.
כשאוכלים כמות גדולה יחסית של פחמימות מורכבות (לחם, פסטה וכו') נוצר יותר סרוטונין במוח, ולכן מזונות אלה נחשבים מרגיעים ויכולים להפחית תיאבון...."

שף אורח בסדנא היה - חגי לרנר.

בסדנא למדנו את כל סודות הפסטה, הכל מבסיס הכנת הבצק, צביעת הבצק ללא חומרי צבע!!! (סלק, פטרוזיליה, כורכום....), רידוד וחיתוך הבצק, רטבים ובישול.
וכחלק מפרק הפסטה, למדנו איך להכין ניוקי אמיתי! לא מה שקונים במקרר בסופר.
תאמינו לי, אחרי שמבינים מהו הטעם והמרקם האמיתי של ניוקי, אי אפשר לחשוב איך אי פעם אכלנו את "הזבל" שמוכרים לנו בסופר.
והדבר המפתיע בכל הסיפור, שזה ממש פשוט להכין את זה.

יש מספר דגשים שיש להקפיד בהכנת המתכון ומעבר לזה זהו!
- תפוחי האדמה צריכים להיות יבשים.
- מעיכת תפוחי האדמה בצורה אחידה. אם יש מולי בבית, זה הזמן להשתמש בו.
- לא "להתעסק" יותר מדי עם הבצק כאשר מאחדים את החומרים.
- בישול קצר, עד שהניקוי צף.
מעבר לזה, אין סודות ונפלאות, כל מתכון באינטרנט יעבוד. (מצטערת שאני לא חושפת מתכונים...חסינות תלמידה-שף).







אני מזמינה אתכם לאבום המלא של הקורס. באמת שהתמונות מדברות בעד עצמן והצבעים פשוט מהממים....
כל שעלכם לעשות זה ללחוץ על התמונה הקטנה ממש פה למטה....

4 תגובות:

  1. אילו רק הייתי יודעת שאת לא מכינה ניוקי לבד, הייתי מלמדת אותך. אנחנו כבר שנים עושים ניוקי לבד ומוסיפים לגולש או שעושים מהבצק כדורים ממולאים בגולש טחון ואחרי הבישול טובלים אותם ברוטב של הגולש. מעדן !!! אני חושבת שמעולם לא טעמתי ניוקי מהסופר.
    אני עוקבת אחרי הבלוג ואת לומדת להכין דברים ממש מגניבים.
    דרך אגב, אם לכל פיצה (מהפוסט הקודם) הייתי צריכה לעבור את כל השלבים שבהכנת הפיצה הזו, הילדים שלי לא היו נוגעים בפיצה שלי בחיים. אני מניחה שיוצא לך בצק ממש טעים וקריספי, אבל אפשר גם עם בצק פשוט יותר וקצר יותר להכנה. זו לא ביקורת רק הארה.
    (O:
    שרון

    השבמחק
  2. ככל הנראה זה השיעור שהכי הייתי רוצה להיןת בו ב-ע-ו-ל-ם

    השבמחק
  3. שרון, נשמע מעניין כל השילובים שתארת עם הניוקי. עכשיו כשאני יודעת להכין מבטיחה לנסות.

    ולגבי הפיצה, ברור שיש מתכונים פשוטים וקלים. אבל, בתור חובבת אפיה אני מנסה הכל מהכל ולפעמים אוהבת את הדברים שמצריכים קצת יותר השקעה.
    ולמרקם הזה של בצק לא הגעתי משום מתכון אחר. ההתפחה האיטית, כמות קטנה של שמרים וחום גבוהה עושים את כל ההבדל.

    השבמחק
  4. מתה על פסטה! ומתעצלת לנסות להכין לבד ניוקי... התמונות מדהימות כרגיל

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית