תוויות

יום ראשון, 8 בפברואר 2009

השבוע שחלף - 1/2-7/2

השבוע שחלף היה מוקדש בעיקר לתכנון ארוחה חגיגית לכבוד יום ההולדת של איציק.

בהתחלה, חשבתי על ארוחה אסייתית - אי אפשר לטעות בארוחה כזו...
אבל הייתי נעולה על הכנה של גיוזה.

יום ראשון, הוקדש לצורך ניסוי מתכון של אהרוני.
בכל פעם מחדש, אני מתפתה ופותחת ספר של אהרוני, ואחרי עבודה לא קלה אני מתבדה ושוב לא מבינה למה אני ממשיכה לקנות את הספרים שלו ולנסות עוד מתכונים ?!
המתכון שנוסה היה מתוך הספר - "נודלס, פסטה".
לפי המתכון שלו, הבצק הינו בצק ביצים, ממש כמו שמכינים בצק לפסטה.
הכנסתי, רידדתי, מילאתי, אידיתי, טיגנתי והתוצאה הסופית הייתה פשוט אכזבה גמורה.

לא התייאשתי כל כך מהר, ומיד פניתי למקורות האינטרנט. מצאתי את הסרטון הבא ב - ynet, הממחיש את אופן הכנת הבצק והן את צורת הקיפול.
המתכון שניתן באתר שונה לחלוטין מהמתכון של אהרוני.
הבצק במקרה זה היה בצק עם שמרים. היה יותר קל לעבוד עם הבצק הזה, והוא נתן תוצאה קצת יותר טובה, אך עדיין רחוק שנות אור מטעם של גיוזה.

תמונות, מהאכזבות הרבות שהיו לי באותו ערב, לא צילמתי. אך, כשהתייאשתי והבנתי שזה לא הולך ועברתי לנקיונות, הנצחתי את הרגע במצלמה.




יום שני - 2/2 החבילה הגיעה
כמדי חודש, אני מקבלת קיט חודשי מבית Scarlet lime. הודות ללימור המקסימה מקסם שימושי



יום שלישי 3/2 - ההכנות לארוחה התחילו....




יום רביעי - 4/2 - קורס בישול
בתזמון מעולה, השיעור של השבוע היה בנושא אסייתי.

בתחלית כל שיעור אנחנו מתחילים בהעלאת שאלות, סיפורים, הצלחות מהשבוע האחרון.
אני קפצתי על ההזדמנות וסיפרתי על האכזבה הרבה שהייתה לי בהכנת הגיוזה. למזלי אלרן, השף בשיעור, החליט לגוון, ובנוסף לדים סאם שתוכננו לשיעור , הבטיח לי שיכין גם גיוזה.
הבצק היה זהה לדים סאם ורק אופן הכנה היה שונה - טיגון אידוי.
אני חייבת לציין שהבצק שיצא היה סוף הדרך, 20 איש פשוט התנפלו על כל הכמות שיצאה ולא נותר פירור.
בניגוד לכל המתכונים שמצאתי ברחבי האינטרנט, מתכון זה היה שונה לחלוטין ומיוחד בפשטותו.
בסהכ" קמח לחם, קמח טפיוקה מים רותחים שמן ומלח.

מעבר להכנת הבצק, יש צורך בכשרון קל ביכולת קיפול....



אלרן בפעולה...



גיוזה - ממש כמו דים סאם, רק שיטת ההכנה קצת שונה. קודם מטגנים במחבת , כשהתחתית צרובה מוסיפים מים ומכסים לאידוי מלא של הגיוזה.




יום חמישי -5/2 רשימת מטלות לארוחה



יום שישי - 6/2 - הספירה לאחור... הכנות רבות והזמן כה מועט....

שיפודים שונים - פרגיות סאטה, סלומון טריאקי, פילה יאקיטורי (מנת ביניים)





Mise en place



לחמניות שאור



זוקיני מוחמצים (רביבה וסיליה) - מוצלח ביותר



טחינה עגבניות ובזיליקום



מבט חלקי על השולחן
הצלחת הערב - מוס כבד עם ריבת בצל (מתכון מקורס בישול)



כרגיל, לא חישבתי טוב את הכמויות ולא הצלחנו להגיע למנה העיקרית....
הארוחה הייתה הצלחה כבירה, לדעת כל המוזמנים.

מקווה בימים הקרובים לפרט את כל הארוחה עם מתכונים נבחרים...(מתכונים מהקורס, לצערי אני לא יכולה לפרסם).

בתיאבון :)

* הערה - כל התמונות מהארוחה צולמו ע"י איציק.



4 תגובות:

  1. הסיכומים השבועיים שלך נפלאים, היומן המצולם הזה מאפשר סקירה אישית אפילו אינטימית של חיים, פשוט מקסים!אני אחכה בכיליון עיניים למתכונים נבחרים מהארוחה המושקעת :-)

    השבמחק
  2. וואו זה נראה טעיייים ומושקע!
    לא פלא שלא הצלחתם להגיע למנה העיקרית :)
    מזל טוב!

    השבמחק
  3. הארוחה נראית מעולה... כל הכבוד לך על ההשקעה.מזל טוב לאיציק

    השבמחק
  4. הצילומים שלך מרהיבים
    הכל נראה חגיגה לעיניים - ולבלוטות הטעם....
    מזל טוב

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית