תוויות

יום רביעי, 25 בפברואר 2009

קורס בישול - תרגול service

זה עדיין לא נגמר, ויש לי עוד פוסט נוסף אחד כדי לסכם את כל החוויה שחלפה.
לפני הסיום, ארוחה חגיגית לבני המשפחה, היינו צריכים לתרגל את כישורי הסרוויס שלנו.
משמע, הכנת כמויות גדולות, צילוח (סידור המנות בצלחת) והגשה. ממש כמו עבודה במסעדה.
אז נכון, שבתרגול, תרגלנו רק על הגשה של 17 איש, אך גם נסיון זה היה משהו חדש ומלמד.


במסגרת התרגול, הכנו מנות מהמטבח האיטלקי. והפעם בלי פסטה.
נכון שקצת קשה לדמיין ארוחה איטלקית בלי פסטה?....
אז מסתבר שאפשר לבנות ארוחה די עשירה וטעימה מאוד בלי הדברים שמיד מתחברים לנו עם המטבח האיטלקי.


ולהלן התפריט:
מגדל אנטיפסטי ופולנטה צרובה - מנה ראשונה
מרק מינסטרונה עשיר - מנת ביניים
גריסיני - תוספת למרק
פילה סלמון פריך על ריזוטו מילנז מעושן - מנה עיקרית
טירמיסו עם ביסקוטי - קינוח


השיעור היה מרענן מאוד, וגם ממש בסוף הקורס עוד היה לי המון מה ללמוד.
למדנו איך להגיש סלמון בצורה מאוד אלגנטית, בלי "לדפוק" אף אורח בכך שיקבל את החלק של הזנב שם אין ממש הרבה בשר.
יצרנו פרחים יפים מפסים אותם פרסנו מהסלומון. בצורה זו, כל אורח מקבל מנה זהה.


המנה שממש הפתיעה אותי הייתה המנה הראשונה - אנטיפסטי ופולנטה צרובה.
ולפי שם המנה, מנה זו צריכה להיות מוגשת לפני המנה העיקרית. בתרגום מהיר אנטי זה לפני ופסטי זה מנה עיקרית , משמע לפני המנה העיקרית.
אורן, הצליח ליצור מנה מאוד מרשימה לאירוח ממרכיבים שאני מאמינה שכבר די הרבה אנשים מאסו מהם (לפחות אני).
הפולנטה, ראשית הייתה הצלחה מסחררת מבחינתי, עוד לפני שצרבנו אותה, זה היה פשוט מעדן, שלא לדבר אחרי הצריבה.
טוב שנשארו הרבה שאריות לאחר שקרצנו למנה, ככה היה מה לנשנש עד שהגענו לשבת מסביב לשולחן.
והסידור של כל המרכיבים אחד על השני, עם רוטב הבלסמי המצוצמם היה פשוט מעדן.




מה שהיה מיוחד בשיעור זה בשונה משאר השיעורים, זה שלמדנו המון בכל הנוגע להכנת המתכונים לצורך הגשה.

מעבר להכרת מתכונים חדשים ודרכי הכנה חדשות, למדנו, איך אפשר להכין מנות שצריכות להיות מוכנות ממש עם ההגשה, מבעוד מועד, ואז בזמן ההגשה להשקיע עוד מספר דקות בהכנה. בצורה זו גם מקצרים תהליכים וגם אפשר לשבת עם האורחים.
לקינוח, חיכה לנו הטרמיסו. היו אנשים בשיעור שרק על זה פינטזו כל השיעור....
הטעם היה חלומי וצורת ההגשה הייתה ממש חידוש לעומת ההגשות המרכזיות שבדרך כלל עושים עבור מנה זו.
והשילוב של הביסוקטי עם הטרמיסו היה פשוט חלום.




בקורס הזה למדתי ששילובי טמפרטורה ושילובי מרקמים, הופכים כל מנה שיגרתית למשהו מיוחד.

וכפי שרות אוליבר אומרת,
זיקוקי דינור לבלוטות הטעם ולכל שאר החושים....
נשאר עוד פוסט אחד אחרון לקורס....

לתמונות נוספות מהשיעור, אתם מוזמנים להיכנס לאלבום המלא. לחצו על התמונה למטה.
קורס בישול - תרגול סרוויס

תגובה 1:

  1. אני עוקבת אחר הבלוג שלך בקפידה ואני רוצה לומר לך שאתה מתפעל אותו בצורה מדהימה! אני ממש מרגישה כאילו אני חווה את הקורס באופן אישי. המשך כך.

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית