תוויות

יום חמישי, 14 במאי 2009

הסברים, עידכונים והצצה קלה

בזמן האחרון אני בקשר עם די הרבה בנות דרך מיילים ואפילו טלפונים בכל מה שקשור לפוטושופ ו - Google Reader.
ראשית, חבל לי ששאלות אלו לא עולות לעיני כל הקוראים, כי אני בטוחה ששאלות אלו יכולות לעניין עוד אנשים רבים.
את נושא הפוטושופ אני אשאיר לבלוג השני, למרות שממש בא לי להציג לכם מה ממש עכשיו מנסה לעלות לאוויר.
שימו לב לדף הבא, נכון שיצא מקסים :), והכל כמובן בזכות דוגמן הבית שלי.



ולגבי כל מה שקשור לבלוג זה...
אני רוצה להציג בפניכם כיצד מבצעים מספר פעולות, שלטעמי מאוד יעילות, ב - blogger (כל הבלוגים של gmail) והן ב - google reader , המשך לטרילוגיה.

נתחיל מהבלוגים.
כפי שבוודאי רובכם יודעים, ניתן להגיב על פוסטים שמפורסמים בבלוגים.
לכל סוג של בלוג, יש את הממשק שלו. אפילו בבלוגים שנמצאים תחת אותו שרת, ניתן לראות ממשקים מעט שונים, אך העיקרון הוא אותו עיקרון.
בוחרים זהות כלשהי, אם אמיתית או בדויה, מגיבים ושולחים את התגובה לאוויר.

עד כאן אני בטוחה שלא חידשתי כלום. אז למה בכל זאת אני מתעכבת על נושא זה?

בבלוגים של google, מסוג blogger, כמו בלוג זה, יש אפשרות לקבל עידכונים ספציפיים עבור תגובות של פוסט מסויים.

למה זה טוב?

כפי שכותבי הבלוגים אוהבים לקבל תגובות על הפוסטים שלהם, אני מאמינה שגם אתם תרצו לקבל עידכון כאשר מישהו עונה או מגיב על אותו פוסט שעניין אתכם.
אז זו עוד דרך להתעדכן, בלי באמת להשקיע הרבה מאמץ. וגם לפה מתחבר ה - google reader.
הפעם אני לא מעלה סרטון, יש 3 סרטונים ממתינים לעלייה בבלוג השני, ובקצב הזה לא נראה לי שאני אפרסם משהו היום. אז אני עוברת לפורמט של תמונות בודדות.

כיצד נשארים מעודכנים ב- Blogger?


בסוף כל פוסט תוכלו למצוא קישור לתגובות.
בתמונה למטה, אתם רואים שיש 28 תגובות. ממש בהתחלה זה מתחיל מ - 0.
כדי להיכנס לאיזור התגובות, יש ללחוץ על המילים X תגובות. (לא המעטפה שאתם רואים ליד! המעטפה נועדה כדי לשלוח פוסט זה לרשימת תפוצה כלשהי).



אחרי שתלחצו על המילים X תגובות , תגיעו לאיזור התגובות.
כל בעל בלוג, מעצב לו קצת אחרת את האיזור הזה. ייתכן ויפתח חלון ובו יהיו רק תגובות. במקרה שלי, כל התגובות מוצגות מיד אחרי הרשומה שבחרתם.



כדי להוסיף תגובה יש לגלול עד התגובה האחרונה, ולפניכם יהיה איזור בו יש להכניס את התגובה שלכם.



לפני שתכניסו את התגובה יש לבחור את הזהות שלכם.
הזהות יכולה להיות חשבון של Google במידה ויש לכם gmail/picasa/google reader (הכל זה אותו חשבון).



אתם יכולים גם לבחור שם/כתובת אתר, ולמלא שם ואתר כלשהו.



או לאלו שלא רוצים להזדהות , יכולים לבחור את האופציה של אנונימי.
אין פסול בבחירת פרופיל זה, אך נחמד שרושמים בגוף התגובה את השם (במידה ואנחנו, כותבי הבלוגים, מכירים אתכם).



בסיום כתיבת ההערה, יש לללחוץ על פרסם הערה.
בשלב זה, יש בלוגים שיבקשו ממכם לאמת טקטס. מנגנון זה נועד כדי למנוע ממנועים אוטומטיים להכניס זבל. במקרה זה, תקלידו בזהירות את התווים שאתם רואים ופרסמו את ההערה/תגובה.
בבלוג שלי אין את המנגנון הזה.

אם ברצונכם לקבל עידכונים עבור בלוגים מסוג blogger עליכם, עבור כל פוסט שמעניין אותכם (זה לא כללי כמו רישום לבלוג), ללחוץ על הלינק שנמצא בתחתית "הצטרף כמנוי ל - תגובות לפרסום".
לינק זה יפתח לכם חלון RSS אליו אתם יכולים להירשם בכל אחת מהשיטות המועדפות עליכם.



בחרו מהרשימה את הערוץ המועדף אליכם.
לאלו שאהבו את ה- Google reader , אפשר גם פה להוסיף את זה כמנוי.



חשוב לציין, שאתם לא חייבים להגיב כדי להירשם כמנויים לתגובות.
אם יש לכם פוסט שמסקרן אתכם הדו שיח שהולך להתקיים עליו, אתם יכולים להרשם אליו ב - RSS ומרגע זה אתם תמיד תהיו מעודכנים.

עכשיו אני שמה לב שהפוסט יוצא ממש ארוך, ויכול להיות שקצת מייגע, אז אני אפסיק פה, ואמשיך בפוסט נוסף.

פוסטים רלוונטיים:
Google Reader

תגובה 1:

  1. חהחהחה, הצחיק אתי לראות את התיעוד של התגובה שלך אלי ;)

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית