תוויות

יום רביעי, 16 בדצמבר 2009

זיו, ברוכה הבאה

חברים יקרים שלנו, הרחיבו את משפחתם הקטנה, וכיום הם זוג + אחת...זיו הקטנה.
היה לי די ברור מההתחלה, עוד בחודשים הראשונים ללידה, שאני הולכת לפנק את הילדה, עם מתנה שווה.
ולמרות כל התכנונים, ועל אף שתאריך הלידה היה ידוע מראש, עדיין לא הייתי מוכנה בזמן והייתי חייבת לקבל הארכה.


כשהגענו לביקור ראשון, בידיים ריקות, הרגשתי מבוכה קלה, מה שהעצים את הצורך להכין מתנה עוד יותר שווה.
ברגע ששולחן היצירה התפנה מאלבום בת המצווה, מיד התמסרתי לפרוייקט הבא.
הרשימה הייתה ארוכה, והייתי חייבת להצטמצם ולעמוד בזמנים.
מזל, שחברה טובה שלי העלתה קונספט שלא חשבתי עליו....קונספט שמאפר לי להרגיש טוב עם ליצור מתנות חדשות בכל זמן.
לטענתה, תינוקות חדשים תמיד מקבלים המון מתנות עם לידתם, אבל עם חלוף הזמן, מי שממשיך לתת מתנות זה רק הסבים והסבתות. ולכן, זה נחמד לשמור כמה מתנות לאורך השנה ולפנק ככה סתם בלי שום סיבה.
הילה, תודה על ההצעה, לקחתי לתשומת ליבי :)
הרשימה ההתחלתית, לא מתקרבת לתוצר הסופי.

לאורך הדרך (מדובר על 5 לילות אינטנסיבים), הורדו דברים מהרשימה (אויי, כמה רציתי להכין תחתוני אולללה וקופסאות לחיתולים), ונוספו דברים שבכלל לא חלמתי להכין כמתנה (שמיכה ואלבום חדש דנדש).
לבסוף, התקבלה לה ערכה די נחמדה, עשירה במתנות לצרכים שונים:
- בגדי גוף עם הדפס
- סינרים
- שמיכה חורפית
- יומן "השנה הראשונה שלי"


כזכור לחלקכם, הכנתי בעבר יומן דומה (לא בעיצוב, אבל בקונספט).

ומאחר, וקשה לי עם מיחזור דברים שיצרתי בעבר, הרגשתי צורך לעצב אחד חדש.
אחד שיתאים למוטיבים החוזרים בערכה - דמויות וצבעים, ואחד שישקף יותר איפה שאני עומדת היום מבחינה עיצובית.
את האלבום כולו עיצבתי ב - Illustrator , פרט לדמויות (פיל, ציפור והיפופוטם) שהינם עיצוב של Quickutz.
מיום ליום, אני מגלה את יכולותיו האדירים של ה - Illustrator בכל הקשור לעיצוב.
מדהים, כמה שעות הייתי עובדת על אותה תוצאה בפוטושופ.
לא פלא, שהן יושבות להן ביחד בחבילה גדולה אחת, כל אחת והייעוד שלה.
האלבום, עוצב כולו במחשב והודפס על נייר אכותי עבה באופן מיוחד.
את הכריכה עיצבתי במוטיב ורוד, רואים שזו בת...
איציק, טוען שזה קצת סקסיסטי להכין הכל בורוד....

הבסיס, הינו קלסר משרדי רגיל (בדיוק כמו שהכנתי עבור אלבום המסע להודו) שקיצצתי לגודל הנדרש.
את הקלסר כיסיתי עם לבד ומעליו בד כדי לקבל הרגשה של רכות.
בקידמת הכריכה, הדפסתי על נייר קנווס לוגו, וחתכתי ב - Epic6 לקבלת צורה של Label.



את זה אתם בוודאי מזהים מההצצה הקטנה שהעלתי לפני מספר ימים.
למען האמת, מה שהיה בהצצה לא היה שלי, אלא של חברה יקרה שיצרה יחד איתי.
הרעיון לעשייה, לקוח מעולם של דפוס משי, עוד משהו שאני מוסיפה ל - wishlist שלי - Yudu של provo craft (מישהו רוצה לקנות לי מתנה....?!)
והכיצד זה נעשה?
הסוד, הוא בנייר!
באמריקה קיים נייר בסופרים הנקרא Freezer paper (אויי כמה שהייתי רוצה לגור שם...הכל בהישג יד...).
נייר זה נועד כנייר עטיפה למזון. בנוסף למטרה זו, התגלה שימוש נוסף בנייר - סטנסיל דביק באופן זמני.
ומה הרעיון? ואיך זה נעשה?
חתכתי נייר בצורות של החיות (עיצובים של Quickutz) עם מכשיר החיתוך שלי.
הנחתי את החיתוך (הנגטיב) על הבד וגיהצתי אותו, בדיוק כמו פליזלין.
ההבדל היחיד, שאת הנייר הזה אפשר להוריד.
כל עוד הנייר מקובע לבד, מרחתי צבע לבדים עם מכחול ספוג.
לאחר מספר דקות כשהצבע מתייבש ניתן להוריד את הנייר והרי לפניכם הדפס.
הנייר הינו רב שימושי, הדבק לא הולך לאיבוד אחרי פעם אחת.



ולשמיכה....מי העלה בדעתו שאני אכין אותה כמתנה?
הילה, אם לא היית באה אלי עם השמיכה שלך, לא הייתי נכנסת לתסבוכת הזו....
כדי שהעניינים יהיו ברורים, מעולם לא תפרתי שמיכה, ולא היו לי ממש כוונות לעשות את זה, מעולם לא יצרתי משהו דומה לקיוולט.
הכל התחיל מזה שחברתי היקרה חשפה בפני שמיכה בתהליך.
מייד הבנתי שלא צריך להשקיע יותר מדי ב - Patchwork, ומספיק שיש פיסת בד יפה כדי לעשות שמיכה.
את הבד, קיבלתי מאותה חברה (הילה, אמרתי כבר תודה?), ומיד החלטתי שאין שום בעיה וזה קטן עלי...
לא היה לי שמץ של מושג איך מתחילים, אז המצאתי לי כללים משלי.
לא ממליצה להקשיב מרגע זה, כי כל מה שעשיתי זה טעות אחת חמורה שעלתה לי בכמה לילות ללא שינה.
התחלתי בחיבור הקפי במכונה של בד מדוגם, מילוי אקרילן ובד פיקה - טעות מספר אחת!
ברגע שהתחלתי לתפור את השתי וערב הכל זז ב - shift רציני שיצר לי קפלים בפיקה (מזל שהצד המדוגם לפחות נותר יפה).
בהתחלה, פרמתי כל תפר לא מוצלח , ובאיזשהו שלב, אמרתי נואש, ואמרתי "מה שיוצא אני מרוצה", חדל לפרפקציוניזם!
ביום למחורת, אחרי הלילה הלבן, עברו לי מחשבות בראש, איך אני הולכת לקרוא לפוסט שמתעד את העשייה - "פרפקציוניזם - תכונה טובה או רעה?!"
היה לי פסקת פתיחה מאוד מרשימה בנושא, אך לאחר שלושה ימים ללא שינה (כמעט) וקבלת שמיכה די נחמדה, החלטתי לוותר על הרעיון ולהשאר עם "זיו, ברוכה הבאה".

ובכדי לקצר את הסיפור, אני אומר שברגע שהכל נסגר עם סרט האלכסון הדברים קיבלו צורה.
וזה לא שסרט האלכסון היה כל כך פשוט ליישום. משום מה לא הסתדר לי עם תפירה במכונה, הקווים שהתקבלו משני צידי השמיכה לא היו מסונכרנים וזה ממש צרם לי בעין, במקרה זה - פרפקציוניזם - תכונה רעה!
אז כמובן שתפרתי את הכל ביד! מטורף!!!!!!!!!!! זויה ורועי, הכל כי אני אוהבת אתכם.

במהלך כל התהליך איציק התלונן שממש פתחתי sweatshop בבית.



ולסיום (למרות שזה היה בין הראשונים שיצרתי), סינרים.

גם פה, יש סיפור ארוך של תסכול מחוסר מושלמות וחוסר ידיעת מידות אמיתיות של תינוק.
בו נאמר, שהתחלתי מגרסא זו, אחרי שעתיים של עבודה, החלטתי שזה לא זה, בגלל המידה ולמחורת התחלתי סינרים חדשים עם גזרה שונה ששברו אותי באיזשהו שלב בגלל הסרט האלכסון.

ולבסוף, אחרי שקיבלתי את אישורה של חברתי על המידה, חזרתי לגרסא הראשונה.
לאורך כל הדרך, ניסיתי לשמור על צבעים צהים (פחות או יותר) ולהיות צבעונית כמה שיותר.



ולסיכום, זו הייתה הרפתקה לא קטנה, וכמו כל פרוייקט שאני לוקחת על עצמי, מעכבר נולד לו הר.

בזה הרגע, אני נושמת לרווחה, כי תמו להם הפרוייקטים הגדולים ועכשיו סוף סוף אני מתפנה קצת לעצמי ולמשפחתי הקרובה.

שרון, לא שכחתי את עומר ורועי, ואמא, ממה תקבל את אלבום 80 השנה שלה.

לאלו המעוניינים לראות את התוצרים השונים בצורה ברורה יותר, מוזמנים להיכנס לאלבום התמונות המלא.


ולכם, זויה ורועי, אני מאחלת לכם המון אושר ושמחה עם הבת החדשה שהצטרפה למשפחה.

שבת שלום לכולם

28 תגובות:

  1. YYY הכנסת את עצמך להרפתקאה לא פשוטה שיצאה מקסים אבל גבתה הרבה אנרגיות, אני בטוחה שבדרך למדת הרבה וזה הכיף והכי כיף שאחרים שמקבלים את המתנה לא רואים את הפאקים שאנחנו היוצרות הסתבכנו איתם שעות. אני מתה להשיג את הנייר הזה, באפריל טסה לארה"ב נראה לי אצטייד בסטוק! הכל מקסים - חיזקי ואימצי!

    השבמחק
  2. ואו זה פשוט לא נורמלי כמות ההשקעה המטורפת שלך בכל פרוייקט.
    אני מקווה שבאמת מדובר בזוג שיודע להעריך את זה

    אני פותרת את עצמי בצ'ק כי תמיד יש לי הרגשה שאנשים מעדיפים כסף אבל מה שאת עשית כאן זו השקעה מטורפת שלא תאומן

    הכל נראה פשוט מושלם ברמות ושלא לדבר על המקוריות והייחוד שאי אפשר לקנות בשום מקום אחר


    אני מעריצה מהצד ומורידה בפנייך את הכובע.

    השבמחק
  3. מדהימה כל מה שאת עושה הוא פשוט מדהים
    מדויק ומשגע
    לקנא בך על היכולת ובחברים על המתנה השווה
    הכל כל כך WOW!!!!

    השבמחק
  4. כלהכבוד לך!!!
    כל הכבוד על ההשקעה, המסירות והחברות המקסימה,
    הכל מושלם בעיני!!!!!!!! (כן,כן, הכל תלוי מי מסתכל :-))

    השבמחק
  5. אין על ההשקעה שלך!!! כל פריט ופריט מושקע (ואני יודעת כמה השקעת (-:) ומורגש הפרפקציוניזם שלך (וכן הפעם הוא לטובה) בבחירת הפריטים, הבדים והרעיון שמאחורי כל דבר....
    שלמות כבר אמרתי? עכשיו את יכולה ללכת לנשום קצת, לתפוס כמה שעות שינה ו...יאללה הפרוייקט הבא (-:
    צילמת את התגובה שלהם אתמול?

    השבמחק
  6. אפשר להציע לך חברות?
    את כל כך משקיענית!
    אני תמיד מרוצה שאני רואה באימייל שלי על הבוקר עוד פוסט מבית היוצר שלך.
    האלבו םמדהים בעיצובו, השמיכה- מטריפה- הצבעים, הבדים... נראה לקוח מחנות של קייט קדסון..
    והרעיון של הבגדי גוף כל פעם מחדש מגניב יותר:)

    השבמחק
  7. מושלם.. הכל כל כך מדויק ומקסים.
    איזה כיף לקבל כאלה מתנות.
    מקווה שהעריכו!!
    שאלה - מאיפה לקוחות הדמויות שבספר שנה ראשונה?

    כיף לראות עבודות שלך..
    רינת

    השבמחק
  8. וואו

    שוב הכי משקיענית

    הכל נראה מדהים, והאלבום מקלסר זה פשוט רעיון גאוני!

    (אשמח אם תרחיבי עליו מתישהו, אם יהיה לך זמן בין כל הפרויקטים :-) )

    תודה על השיתוף

    השבמחק
  9. בנות יקרות, היה כיף להתחיל את הבוקר אם תגובות כו מפרגנות.

    BigMook Craft, ברוכה הבאה, תודה רבה. את הנייר את יכולה להזמין מ - etsy. אני קיבלתי 2 גלילים (ויש בזה המוןןןןןןןןןןןןן) מהחמים שלי. זה היה קצת מצחיק לשלוח אותם לסופר בשביל זה.

    ענת, לשמחתי, החברים שלנו ממש אהבו והעריכו את זה אתמול. הם טענו שעכשיו קבעתי רף חדש לכולם....

    אורלי, תודה רבה, יש לי מקום לעוד הרבה חברים :-)

    גלי, תודה רבה, באמת זו בעיה עניין המושלמות מהצד שלנו. גם אני אומרת לחברות שצריך להרגיע... אבל זה לא חוכמה כשזה מהצד ולא פרוייקט שלי.

    יעל יקריתי, את היחידה שזכתה לראות את זה פנים מול פנים, זכית :-)

    תמר, ראי בזאת תחילתה של חברות נפלאה. אלפי תודות. ורק שתדעי, כל הבדים, פרט לבד המדוגם של השמיכה, מנחלת בנימין.

    רינת, תודה רבה. שימי לב בפוסט פירטתי על הדמויות, הן לקוחות מהאתר של Quickutz עבור תוכנת החיתוך שלי.

    הגר,אלפי תודות, עכשיו שהורדתי הילוך, אני מאמינה שאחרי כמה מחויייבות של פוסטים קודמים, אני אוכל להשקיע פוסט ייחודי עבור האלבום. באמת זה נראה שהוא נבלע לו בין כל שאר הדברים פה.

    השבמחק
  10. איזה יופי של מתנה! את בורכת בכשרון רב! האילוסטרטור היא תוכנה מדהימה ובהחלט עושה עבודה אחרת ושונה מפוטושופ (אני משתמשת בפוטושופ רק לעיבוד תמונה) אינימציות באילוסטרטור.
    כיף לקרוא אותך!!עלי והצליחי!!

    השבמחק
  11. Baraki, תודה רבה וברוכה הבאה, כיף להכיר עוד שותפה לעיסוק...(אפילו אם אצלי זה בגדר תחביב).
    אני אשמח אם תרשמי לי את הבלוג/פליקר שלך שנוכל להכיר.

    השבמחק
  12. wow this is HUGE!!!!! so much love and effort you things are lovely
    I bet they'd be so happy about it

    השבמחק
  13. נווית, זה פשוט לא ייאמן!! כמה מתנות! הכל נראה מקסים, והשמיכה נראית לי ממש נעימה ומתוקה, ואת קשה מדי עם עצמך, בהחלט! :-)

    השבמחק
  14. אני חוזרת שוב על עצמי - את פשוט מטורפת - וגם גאונה. לא יודעת מה יותר כי אני כל פעם יושבת פעורת פה מול העבודות שלך...
    ולגבי השמיכה, נראה לי שלפני שתשקיעי ב-UDU חדש, תקני לך רגל הולכת ורגל אלכסון למכונה ותחסכי לך שעות רבות של תסכול - יחי הפרפקציוניסטיות!
    קרן

    השבמחק
  15. ooty, חגית וקרן אלפי תודות.
    קרן, נראה לי שאני חייבת להגיע לשיעור פרטי אצלך לגבי רגליים. יש לי פה כל מיני רגליים מהמכונה של אמא שלי ואני פשוט לא מוצאת את הידיים והרגליים תרתי משמע....

    השבמחק
  16. הנה קישור לפליקר שלי שהוא ממש לא מעודכן (ובאמת אני צריכה למצוא זמן לעדכן):
    http://www.flickr.com/photos/baraki_by_tally/
    יש שם כמה ATC שנעשו בעזרת פוטושופ, אני לא מעלה לרשת עבודות צילום ואילוסטרטור שלי. וגם אין לי בלוג.
    נעים גם לי!!חדשה אצלך בבלוג, אבל אנחנו "מכירות" מזמן...מפורום עיצוב אלבומים וכרטיסים.

    השבמחק
  17. WOW!
    כרגיל רמת דיוק והקפדה באיכות מדהימה!!! אין עליך, את אלופה!

    אני אוהבת את הסגנון שלך, את קו המחשבה, את ההשקעה בפרטים הקטנים ואת הביצוע המושלם!!!

    למרות התסכול לפעמים והעבודה הקשה את לא מתייאשת ולוקחת על עצמך פרוייקטים שאני לא הייתי עומדת בהם גם אם היה לי עכשיו חודש פנוי! (כוח רצון, משמעת עצמית והתמדה הם דברים שהולכים עם פרקפציוניזם לא???)

    מדהים!!!

    השבמחק
  18. ואוו.. את משקיענית שזה לא להאמין. הכל מקסים, מיוחד, ציבעוני ומהמם - פשוט תענוג להסתכל!!!

    השבמחק
  19. אין דברים כאלה!אלופה.. במצעד גלגלצ מדרגים את שיר העשור ומבחינתי את יוצרת העשור!

    מדהימה!

    השבמחק
  20. אוי אהובה יקרה,
    נראה לי שאמרו פה פשוט הההההכל!!!
    אני עוד לא נתקלתי ברמה כזאת של פרפקציוניזים,רמת הדיוק שלך בהחלט שוברת שיאים כל פעם מחדש.שמחתי כ"כ להיות חלק מהתהליך הזה יחד איתך, כי כל פעם אני לומדת ממך עוד ועוד ועוד....ולראות את המוצר המוגמר הורס אותי כל פעם מחדש.
    מחכה כבר לשמוע איך היו התגובות??...בטוחה ששוב הצלחת להפיל אותם.אני כבר מתכננת את הבת הבאה:)
    אין עליך!!!!!!!
    מחכה לפוסט הבא כבר ולהדרכה של התיק

    השבמחק
  21. נוית, השארת אותי עם פה פתוח!! כל הכבוד! גם על היוזמה, גם על ההשקעה והכי- על התוצאה.
    הכל נראה מקסים! אני חייבת לציין שהשמיכה והאלבום הכי דיברו אלי.
    כתבת שהדפסת על נייר עבה את האלבום- על כרומו אני מניחה. זו הדפסת לייזר?
    במידה ויהיה לך זמן מתישהו אשמח אם תוכלי לצלם כמה דפי אלבום מקרוב יותר וגם את הכריכה על מנת שנוכל להתרשם.
    שאפו!!

    השבמחק
  22. נוית תשמעי האלבומים שלך פשוט יפיפיים, כל אלבום שאת יוצרת טומן בחובו כל כל הרבה יופי ומקוריות והשקעה ועושר והכל מוגש בצילום מושלם ובדרך מיוחדת!
    תענוג להיכנס לכאן כל פעם מחדש פשוט תענוג!

    השבמחק
  23. אהההההה אני ללא מילים, ואותי להשאיר ללא מילים לא קל :)

    תמיד אמרתי שאת בחורה מיוחדת וסופר מוכשרת, תמיד האיש שלי שמע ממני שאני מחזיקה ממך ( בגלל הרבה תכונות ) אבל כלללללל פעםםםםם אניייי מופתעתתתתתתתת ושמחה להכיר יותר.

    בארץ אפשר להשיג דפי פריזר אצל פיסות, ואני גם אדאג להביא אותם. ( כבר מזמן תכננתי על כך ). אגב היום בארה"ב הבנתי שזה פחות פופלארי השימוש בהם. ( אני אבדוק עם המשפחה שם ).

    נשיקות יקירתי
    וכל הכבוד
    אני כבר עובדת על ילד 4 חחחח

    השבמחק
  24. וואו, וואו, וואו!!!

    וואו!

    אין לי מילים... זאת פשוט המתנה הכי מושקעת שראיתי בחיים שלי!

    זה פשוט מדהים!!!!

    השבמחק
  25. אני רוצה דווקא לפנות לאם הטרייה.....
    זה ברור שאת מעריכה את העבודה של נווית כמו כולנו, אבל היא לא מקשיבה לי, אז כאן את נכנסת לתמונה....
    צריך לשכנע אותה לעשות פסי יצור של העבודות שלה. זה בלתי נתפס. לך יש את הדוגמאות...... יאללה לעבודת יחצנות.
    תתחדשו ותהנו מכל רגע....
    ענת

    השבמחק
  26. ואוווווווו

    נוית, העבודות שלך פשוט מדהימות

    הלוואי עליי כזו מתנה כשאני ילדתי.

    מדהים

    מזל טוב להורים הטריים

    http://www.tapuz.co.il/blog/userblog.asp?foldername=myscraps

    השבמחק
  27. ההורים המאושרים,
    קראתי קצת תגובות (דבר שאיני עושה בדר"כ) והבנתי שכל מה שנוסיף על הכתוב רק יחוויר לעומתם.
    ובכל זאת רצינו שוב להגיד המון המון המון תודה על המתנה המדהימה, על ההשקעה ללא לאות, על המאמץ המקוריות והחינניות שהוכנסו בכל פרט ופרט ועל היותכם חברים שלנו.
    אוהבים המון
    זיו, זויה ורועי

    השבמחק
  28. בנות יקרות, ובמקרה הזה גם בן (רועי היקר),
    תודה רבה על תגובותכם החמות.
    קרמי, הנייר אינו כרומו, זה נייר במשקל יותר מ - 300 גרם, אבל לא סגורה על הסוג שלו. בביקור הבא שלי במפעל הנייר אבדוק את העניין. המדפסת, הינה מדפסת הזרקת דיו, הדבר בטוב ביותר להדפסת תמונות (יותר מלייזר) Canon IP4600.
    יפית,את לא מאיימת עלי עם ילד רביעי...
    ענת (טשופילה), תודה רבה על הפרגון והדחיפה, אבל ממלאכת יד פרטנית לפס ייצור, הדרך עוד ארוכה...
    ורועי וזויה היקרים, מאוד נהניתי להכין לכם מתנה זו, לא הייתי מוותרת על דבר, ואולי אפילו הייתי מוסיפה עוד משהו קטן....

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית