תוויות

יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

סיפורו של אלבום בת מצווה

ראשית, לפני הכל, אני חייבת להתנצל על התמונות.
תיעוד האלבום הזה לא היה דבר כל כך פשוט.
בארוחה שבוע שעבר, תיכננתי בין עירבוב לסמוסה לצאת לגינה הפסטורלית של אחותי ולצלם (לוקסוס שאין לי בבית).
כשהשעה הייתה 20:00 ועדיין לבשתי טרניג והאורחים הגיעו, והאוכל עדיין היה בשלבי הכנה, הבנתי שהסיכוי שדבר כזה יתממש הגיע לאפס.
מאחר וקיוונו לחזור הביתה באותו ערב, ניסיתי לצלם בבית, אך לשווא.
התאורה הייתה חלשה מאוד לצילומים, וכל זווית בה בחרתי רק המעיטה בערכו של אלבום זה.
עדיין לא אמרתי נואש, והצהרתי, "נשארים לישון כדי לצלם מחר!"
מסתבר, שב - 10 בבוקר עדיין תנאי התאורה בבית של אחותי לא מושלמים.
הבית פונה לכיוון מערב ודרום, כיוונים שעדיין לא מאפשרים תנאי תאורה נאותים בשעות הבוקר.
החלטתי, שאין זמן לבירבורים, לבית אנחנו חייבים לחזור, אז עליתי לחדר הילדים, פיניתי את עמדת ההחתלה והתחלתי לצלם.
העלתי את ה - ISO למקסימום, צילמתי ב - RAW והתפללתי לטוב.
כל הסיפור הזה, רק ממחיש את חשיבות הצילום של מוצר אותו אנו מכינים.
אחרי עבודה כל כך רבה, הכל יכול להתמוסס עם תמונה לא מחמיאה.

בשבוע הבא (בלי נדר, החלטתי שאני חיייבת להבטיח הבטחות, כי קצב ההתקדמות שלי מפגר ביחס לדיבורים...), אני אעלה פוסט המדגים הקמה ושימוש של סטודיו ביתי (Lightbox לאלו שמכירים) לצרכי צילום של מוצר.

אחרי ההתנצלות, והסיפור סוחט הדמעות :), אני אתחיל בהצגתו של האלבום.

והקדמה קטנה נוספת לפני שמתחילים.....
לאורך כל התקופה בה אני עוסקת בתחום, תמיד שילבתי את השימוש בפוטושופ בעבודה השוטפת שלי.
מעולם, לא עיצבתי אלבום דיגטלי, ואני לא מחשיבה את עצמי ככזאת, אבל, שיטת העבודה שלי מביאה אותי למימוש של כמעט 70% דיגיטלי.
לצורך הצגת אלבום זה, חשבתי לשתף אתכם בתהליך העבודה.
מקווה שתהנו...וקדימה לאלבום....

הכריכה: אלבום D-Ring של American Craft בגודל 20X20.
הכריכה נצבעה בצבע אקרילי (שמנת ולבן מעורבב) ועליו מרחתי דבק Mod Podge כדי לשמור על הכריכה.
האלבום לא ממש צועק בת, כי קיבלתי הוראות מדוייקות לא להשתמש בורוד, נצנצים וכדומה....

הכריכה יצאה די מנימליסטית, אבל מיוחדת לטעמי.
שימוש בפאנץ ריבוע scalop וכמה חיתוכי לבד ונייר והרי לכם כריכה.



אלבום זה גרם לי לצלול עמוק בכל הנוגע לשימוש במכשיר החדש שלי silhouette .
ובהזדמנות זו אני אומר לכל אלו ששאלו אותי עליו, שלא תחשבו שאני מתעלמת או שכחתי, אני רוצה לענות בצורה מסודרת בפוסט ייעודי לו בו אני אציג את כל היכולות שלו.
ובחזרה לאלבום.....

נהניתי מכל רגע ביצירה של אלבום זה וכן מהיכולות הטמונות במכשיר.
את כל העיצובים יצרתי לבד בתוכנת ה - Illustrator (תוכנה של Adobe).
העיצובים, בחלקם, אינם עיצובים מקוריים שלי (השתמשתי בספרייה של Quickutz כהשראה), אבל הביצוע 100% אני.

ולנסיון ראשון של חיתוך, דף 20X20 החתוך לעיגולים.



וסוף סוף אנחנו מגיעים לתמונות....
כל דף באלבום, התחיל במחשב (שימו לב ל"תכנון הדיגיטלי").

בתהליך העבודה שלי, אני תחילה בוחרת את התמונות איתם אני רוצה לעבוד (עבודה ב - Adobe bridge, בשימוש עם תגים ודירוגים).
לאחר מכן אני מתחילה באיסוף תמונות עם הקשר ליצירת דף מעוצב יחיד.
ממקמת על הדף במחשב ומתחילה לעבוד על עימוד, חיתוך תמונות ולעיתים הוספת אפקטים.

במקרה של דף זה, אפשר לאמר שכמעט כולו דיגיטלי פרט לחותמת swirl שהוספתי.



דף זה, הוא הצלחה בעיקר בגלל המכשיר החדש.
עד עתה, לא העזתי לתכנן דברים במחשב שלא היו ברי חיתוך בצורה מושלמת על שולחן העבודה.
הפעם, החלטתי לעשות מה שמתחשק לי, כי ידעתי שיש לי את ה - silhouette שיגבה אותי.

הרעיון של דף זה, היה ליצור תמונה כוללת של כל ימי ההולדת שהיו עד עתה.
לצערי 3 ימי הולדת לא תועדו (מי היה מאמין, היום בעולם הדיגיטלי...), אז השלמתי את החסר עם נייר.



בפלחים, חסרי התמונות הדבקתי מספרים המייצגים את יום ההולדת.
מספרים אלו (בהשראת Quickutz) נוצרו ב - Illustrator ונחתכו ב - silhouette .



את עיגול התמונות הדפסתי ולאחר מכן חתכתי בדיוק רב במכשיר.

פונקציית החיתוך בדיוק בגבולות של ציור, לא כל כך טריוויאלים, אבל מכשיר זה תומך בזה.
את הטקסט מסביב לתמונה הדפסתי ישירות על הנייר והרי לכם דף מוגמר.



האלבום, נועד לשימוש מוזמני בת המצווה.
דאגתי ליצור להם אזורים ייעודיים לברכות.
לא דימיינתי שמישהו יחריב את הדפים המעוצבים עם התמונות.
אז בין לבין יש דפי Journaling.



התפרעתי עם כל קוטר שרק רציתי, וחתכתי הכל ב - silhouette.
2 העיגולים עם השורות, עוצבו ב - Illustrator ונחתכו בדיוק רב עלידי מכשיר החיתוך.



דף נוסף, 99% דיגיטלי.
את המסגרת והטקסט הדפסתי על נייר Craft.
התמונות הודפסו על נייר פוטו.




וכדי להוסיף למימד הידני, הוספתי מעט אלמנטים בולטים עם טקסטורות שונות




דף Jurnaling נוסף.
יצרתי כמה עותקים שלו לאורך האלבום, כאשר בכל פעם שיניתי את הצבעים והדפסתי על ניירות שונים.




עוד תכנון שהביצוע שלו היה מושלם בזכות ה - silhouette .
באלבום זו הצדקתי היטב את הקניות האחרונות שעשיתי באמריקה.
רכשתי מספר חותמות של PaperInkTray והשתמשתי בהן בכל הזדמנות באלבום.
בעיקר בחותמת העיגולים, בשימוש עם דיו VersaMark . עובד נפלא על נייר Craft.

הנייר הלבן בצד ימין (לא ממש שמים לב בצילום) מובלט עם עיגולים בינוניים (תבנית הבלטה של Quickutz).




על אף היכולת בחיתוך אותיות בעיברית, יש דברים שבכל זאת נשמעים ונראים טוב יותר באנגלית.




המילים (בעיצוב הידני) נחתכו ב - silhouette .




נייר פרגמנט להפרדה בין הדפים.



הילה, אלפי תודות על ניירות הקוסמו קריקט....




דף Journaling נוסף.
המרווח בין הכתב מאפשר חופש רב לכל חלוקה או אלמנטים אותם רוצים להוסיף.




זוכרים את העיצוב הזה מלמעלה....
הפעם על נייר Craft ושיניתי את הצבעים של הטקטס והשורות.

בוודאי, אתם שמים לב לכך שניירות ה - Journaling נמצאים מחוץ לשמרדפים ותפורים ללשונית המחברת אותם לאלבום.
פתרון זה הוא תולדה של ניסיונות יצירתיים רבים לאיגוד כל הניירות לאלבום, שמירה על התמונות, וזמינות גבוהה של ניירות ה - Journaling. ולבסוף, אני חושבת שמצאתי פתרון חביב, שבדיעבד נראה כתכנון יצירתי מכוון.




אני מקווה שאתם שמים לב למספרים שמהווים דיגום לנייר.
הדף הזה, מנסה לתעד את כל המקומות בו הילדה זכתה להיות בחו"ל ב-12 שנות חייה.




חציצה נוספת, ועל הדרך עוד איזור ל - Journaling.
כל האלמנטים (פרט לנייר ה - Journaling הראשון מצד ימין) עוצבו על ידי והודפסו על Cardstock.






מה שתפירה יכולה לעשות...
אנשים שראו את העבודה היו בהלם שאני מעבירה ניירות במכונה...
הם התייחסו לזה כאילו ישבתי ותפרתי את זה ביד...:)




דף נוסף 99% דיגיטלי.




וזה, 99.9% דיגיטלי , ללא הפרח שנחתך ב - Epic 6.
הפעם, באמת לקחתי את השילוב של הדיגיטלי והידני לקצה.




הנייר בדף הבא הוא של SEI.




חציצה נוספת, תוצרת ה - silhouette .
מי היה מאמין שאני אוכל ליצור כל בורדר שאני רק רוצה....
ו - Label... כמה שאני מאוהבת בצורה הזו....




במקרה זה, הטקטסים בדף זה קנויים ולא הוכנו במכשיר.




וזה הדף הראשון שהתחלתי לעבוד עליו באלבום.
התמונות היו כל כך מוצלחות שפשוט זה זרם.
אני מאמינה, שעם תמונות יפות, העבודה כל כך קלה.
צריך לתת במה לתמונות, שידברו בעד עצמן, בלי יותר מדי קישקושים מסביב.


את האפקט בצד שמאל, יצרתי מאותה תמונה בצד ימין (שימוש ב - Illustrator, אפשרי גם בפוטושופ).
את התוצאה שהתקבלה, הדפסתי על Cardstock.

ושמתם לב לעברית בפינה השמאלית למטה?....(תנחשו מאיפה...., כמובן silhouette).




דף זה, או יותר נכון, תמונה זו העלתה שאלה זהה בקרב כל מי שראה אלבום זה - "את יצאת את התמונה הזו?"
אז זהו שממש לא....
ליאור (כלת בת המצווה) יצרה זאת, באותה הזדמנות שצולמו התמונות בים, וזו הייתה פשוט תמונה מושלמת לסיום האלבום (או לפחות החלק של התמונות באלבום).




ולסיום, עוד כמה ניירות Journaling לכתיבת ברכות.




מזהים את העיצוב הזה...
למעלה יצרתי אלמנטים באמצע, פה פשוט יצרתי שורות לכתיבה.
הדף כמו שהוא במחשב, הודפס וצורף לאלבום.




דף, זה הוא תולדה של תכנון ראשוני אחר, ולבסוף זה מה שיצא.
לפעמים, אני כל כך מופתעת מהתוצאות המתקבלות בעקבות תקלות או חוסר מושלמות של ביצוע מתוכנן בראש.
הטקטס העיברי נחתך ב - silhouette .




עבודת silhouette נוספת.




וזה היה כל כך כיף ליצור ב - silhouette.
נכון שזה יפה?




מבטים נוספים על ה - Journaling.










ולסיום, כשהבנתי שאולי לא יהיה מספיק מקום לאורחים לרשום ברכות, החלטתי ליצור כרטיסיות וחוצים בשמרקפים.
תפרתי כל שמרקף במכונת התפירה ויצרתי כיסים.




עד כאן האלבום...
מקווה שהחזקתם איתי עד הסוף ולא נרדמתם איפשהו באמצע הסיפור :)....
האלבום נמסר כבר לבת דודתי. היא הייתה די בהלם ממה שיצא.
בתכנון, זה היה אמור להיות אלבום פשוט לילדים, וחוץ מזה הייתי אמורה להכין אלבום נוסף, גדול, מעוצב ומיוחד כמתנה לליאור.
כשהיא ראתה את האלבום, היא אמרה שאין סיכוי שהיא נותנת לילדים לגעת באלבום זה.


ועכשיו, אלבום זה נהפך לאלבום המעוצב, ולילדים צריך למצוא פתרון קצת יותר עמיד ופשוט.
תודה לכל מי ששרד עד כה....
יום נפלא לכולכם

34 תגובות:

  1. אין מילים - פשוט אין גבול ליכולות וליצירתיות שלך
    כל דף וכל רעיון שהשקעת בו כ"כ הרבה חשיבה -כל האלמנטים והתוספות - עוצרי נשימה (באמת!)
    אין ספק שהיא אהבה ואני בטוחה שמוקירה את כל ההשקעה שלך
    וכמו שאני מכירה אותך - פשוט? האלבום השני לא יהיה פחות ממושלם (-:

    השבמחק
  2. אין מילים, אין מילים, אין מילים, אין מילים!!!
    אני רוצה גם להיות בת דודה שלך, ועכשיו! נווית, איזו השקעה מטורפת, איזה ניקיון, כמה פרטים קטנים ומהממים. זה פשוט יפהפה, ואין לי מושג מה את רוצה מהצילומים, לעין שלי הם נראים מושלמים! ותודה גם על ההשקעה בנו, הקוראים, וכל ההסברים, ממש ממש נהניתי לראות את כל החיתוכים ואת המעבר מהמחשב לנייר - מדהים! וה-silhouette קוסם, אבל בלעדייך הוא לא היה שווה כלום, ובגלל זה אני אפילו לא חושבת לקנות כזה :-)

    השבמחק
  3. ווווואו! זה מאלף, המון השקעה והתוצאה שווה את זה!

    אני ממש מתחרטת שלא קניתי את הsilhouette כשהייתי בארה"ב... (למרות שברור לי שזה לא העיקר כאן)

    עכשיו אני צריכה לחשוב מחדש על אלבום הבת מצווה שהבטחתי לאחיינית שלי. מזל שהיא לא קוראת את הבלוג שלך...

    השבמחק
  4. פשוט מושלם.. אין דברים כאלה..
    חייבת להסביר עוד על המכשיר המולפא הזה..

    רינת

    השבמחק
  5. בנות יקרות, תודה רבה
    כמובטח בפוסט, זה לא סוף הסיפור של ה - silhouette
    אני אעלה פוסט מפורט המדגים את כל היכולות שלו.

    השבמחק
  6. נוית פשוט אלבום מדהים - ברור לי למה אנשים שראו אתות באמת התלהבו.

    השבמחק
  7. נויתתתתתתת אני ספיצ'לססס!
    אין
    אין
    אין
    דברים כאלה!!
    אני עוד אחזור לרשומה הזו שוב ושוב היות ויש פה כל כך הרבה מה לראות!
    מחיאות כפיים סוערות.
    מחכה בקוצר רוח לסיפור ה - silhouette.

    השבמחק
  8. נוית - זה מדהים!!

    אין לי מילים... בחיי...

    השבמחק
  9. אמרו כבר הכל, אבל בכל זאת......
    העבודה מקסימה מושקעת ומדוייקת!

    הנערה הזו זכתה באוצר!!

    ידי זהב!1

    דליה ב (אני מנויה מזמן אבל נדמה לי שפעם ראשונה שמגיבה,איך אפשר שלא :-) )

    השבמחק
  10. וואו....נפלה לי הלסת..., זה מדהים, בעצם המילה מדהים קטנה לזה....
    איזה כשרון וטעם טוב.
    אולי ניתן ללמוד את הדברים הטכניים, אבל ללא העין האומנותית והטעם המשובח זה לעולם לא יהיה "זה".
    שאלה: מהיכן קנית את האלבום עצמו?

    השבמחק
  11. איזה כיף לקבל כאלו תגובות מפרגנות...תודה ענקית לכולן.

    נונוש, האלבום נקנה אצל אליס - MyPunch.

    השבמחק
  12. נוית הרגת אותי!!!
    זה מדהים משגע הורס אני מוכנה להרוג בשביל אחד כזה
    כה לחי על ההשקעה העשיה והתוצאה
    משגע!!!

    השבמחק
  13. wow I understand nothing in scraping but this is looking soooooooooooooo gorgeous!!!!
    Super lovely!

    השבמחק
  14. ואוו ! איך אפשר להירדם עם כל היופי הזה?
    האלבום מ ד ה י ם !!
    כל הכבוד על ההשקעה ותודה על השיתוף בתהליך העשיה.

    השבמחק
  15. ברור שהיא הייתה בהלם!!!! אפשר שלא???
    זה מ-ד-ה-י-ם !!!!
    שאפו!!

    השבמחק
  16. יוווו איזה יופי!
    זה פשוט מהמם ברמות מטורפות, לא יאמן שעשית דבר כזה מושקע, אני לחלוטין מבינה את האמא שאמרה שאין סיכוי שהיא מפריקרה את האלבום בידי הילדים. הייתי שומרת אותו עטוף טוב טוב בארון להשווצות :-)
    אין מילים, יפהפה!

    השבמחק
  17. וואו איזו השקעה!
    התוצאה מושלמת, ומאוד מעניין לראות את העיצוב הדיגיטלי ואז את הדף המוכן.
    מהמם!

    השבמחק
  18. מוכשרת בטירוף,
    הכל מדהים ועשוי בקפידה, אוהבת את הטעם שלך, הקו הפשוט והנקי שיוצר מושלמות.
    מחכה בקוצר רוח לפוסט ההסבר......

    עלי והצליחי.
    ורד קרני

    השבמחק
  19. אני לא יודעת איך להגיב,
    כל עבודה שלך בנייר פשוט יוצרת לי מוזה חדשה,
    את פשוט גורמת לי להשאר עם פה פעור!
    כמה יצירתיות וכשרון!
    תמשיכי ליצור!! זה גורם לי לרצות לשבת ליד השולחן!
    אלבום מדהים! בטוח כולם התלהבו!

    השבמחק
  20. וואו!!! זה כל כך יפה!!
    כל כך אוהבת את העבודות שלך... נקיות, מדוייקות, יפות, מענינות, מעוצבות להפליא ומבוצעות מדהים!
    פשוט תענוג!

    השבמחק
  21. ווווווואואואוווווווווו!!! להירדם? מי יכול להירדם בכזה אלבום?!?! אני בקושי יכולה לנשום מהיופי הזה!!

    אלבום מ ק ס י ם !!!!


    איזה כיף זה חיתוכים??? לי יש את הקריקאט שגם יכולה לחתוך מהמחשב בעזרת תוכנה מיוחדת... איזה כיף!!! :-)

    אני רק צריכה ללמוד יותר לעומק את כל העניין הזה של פוטושופ... יש לי אלמנטס' ואני לא יודעת אפילו עשירית איך אפשר לנצל אותו! אני מגיעה בפבוראר לארץ, בא לך לשבת איתי איזה ערב??????

    השבמחק
  22. את משקיענית בטירוף!!! לא ראיתי דברים כאילו, וזה פשוט מקסים ומדוייק! כל הכבוד

    השבמחק
  23. חבל על הזמן!!!! מדהים בטירוף. אין אין אין עליך.
    ה- silhouette מגיע מחר - בול לחנוכה ;) ואני כבר הולכת להתלבש עליו... אני בונה על טיפים.
    x, נילי :)

    השבמחק
  24. WOOOOOOW נוית תרימי אותי פשוט נפלתי מהכיסאאאאא
    עוד לא ראיתי דברים כאלו האלבום מרהיב, מדהים ביופיו איזה עבודה השקעת פה!!
    העיצובים מיוחדים ביותר, הצילומים משגעים.
    אני עדיין בשוק מוחלט ממה שראיתי פה!!

    השבמחק
  25. בנות, אני לא יודעת מה לאמר חוץ מאלפי תודות. הפרגון מחזק ונותן לי חשק להמשיך ולנסות דברים חדשים.
    מירה, אני אשמח להיפגש למפגשון קצר ולהראות לך מספר דברים בפוטושופ.
    נילי, איזה כיף, תתחדשי, מחכה לביקורך בארץ הקודש.

    השבמחק
  26. איזה מגה פוסט! אם אל היית כותבת אחרת, הייתי בטוחה שאת מעצבת אלבומים למחייתך. אני בטוחה שיש אנשים שישמחו לשלם הרבה כסף עבור אלבום חתונה כזה למשל.
    עבודה מדהימה - ככ ככ מלאת מחשבה. רואים שגם נהנית.
    וקגם אני אהבתי במיוחד את השיבולת החתוכה ב silhouette - זה מקסים.

    ותודה גדולה על השיתוף בתהליך הדיגיטלי - גם זה מרתק.

    השבמחק
  27. דפנה, תודה רבה.
    אני לא בטוחה שאנשים יסכימו לשלם את הסכום הראוי לעבודה מהסוג הזה. כדי לכסות שעות עבודה, השקעה ויצירתיות זה הרבה מעבר לתקציב של כל לקוח ממוצע.
    לכן, זה לעולם ישאר בגדר תחביב.

    השבמחק
  28. לא בדיוק יודעת איך להגיב, כי WOW זה מעט מדי לאלבום הזה.
    אני פשוט speechless. אפילו בעברית נגמרו לי המילים...
    הדיוק, ההשקעה המטורפת, הרעיונות - הכל ביחד עושה את האלבום הזה למשהו כל כך יחודי!
    עשית לי חשק להפעיל מחדש את ה-craft robo שלי...
    כל הכבוד!
    קרן.

    השבמחק
  29. קרן , תודה רבה
    באמת תהיתי מדוע את לא מנצלת את המכשיר שלך. הוא מאותה משפחה של המכשיר שלי. ולמען האמת התוכנה שקיבלתי היא של ה - craft robo וגם ה - plugin שמצאתי הוא שלהם.

    השבמחק
  30. יו איזה קטע
    השארתי תגובה לפני כמה ימים ואני לא מוצאת אותה

    האלבום הזה בהחלט שווה שאתאמץ שוב עבורו
    הוא מדהים הוא מושלם הוא מקסים
    המחשבה אחרי כל פרט ופרט
    רמת התכנון
    וההסברים מאירי העיניים שלך
    תודה רבה לך נווית על הכל


    התענגתי על הפוסט הזה וכתבתי לך בפעם הקודמת ( זו שנמחקה) שאחזור אליו שוב ושוב אז הנה ההוכחה שאכן אני חוזרת אליו

    השבמחק
  31. ענת, ראשית כל תודה רבה, מאוד נהניתי לשתף ולהסביר את כל התהליך, כי באמת נראה לי שלא הרבה בנות הבינו את זה כשאני מציינת שאני מתכננת דברים בפוטושופ.
    לגבי התגובה שנעלמה, אני שמתי לב לזה, וזה נובע מהשיטה בה התגובות נפתחות באותו חלון של הפוסט, זה תמיד מעביר לתצוגה מקדימה לפני הפרסום וזה היה נורא מעצבן, לכן העברתי בחזרה לשיטה של עכשיו. ככה זה תמיד נקלט.ושוב אלפי תודות.

    השבמחק
  32. טוב.. המילים ברחו...
    הפה נשאר פעור...
    הלסת צמחה מרוב התלבהות
    והעניים יצאו ממקומן

    מ ד ה י ם !!!

    אני חושבת שהמילים הללו מסכמות את הדברים שנאמרו מעלה כי כל מילה שאוסיף תהה מיותרת.

    תמונה אחת שווה אלף מילים... רק ששלך משתקות :-)

    להעריץ איך את מוצאת את הזמן.

    ואוסיף כי יש לי רק פער אחד בהבנה...
    איך את מצליחה להדפיס על דף שגודלו 30X30?

    השבמחק
  33. ליאת, תודה רבה.
    לא אין לי מדפסת ברוחב של 30 ס"מ. האלבום בגודל של 20X20 ס"מ.

    השבמחק
  34. LOL
    הצילום נותן תחושה שהדף גדול.
    טוב.. בדיוק כמו התוצאה :-)

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית