תוויות

יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

אלבום יום הולדת 60

בסוף השבוע האחרון חגגנו לחמי יום הולדת 60!

רבים מכם מכירים את התופעה שדווקא בימי הולדת עגולים, מרגישים דחף עז לעשות משהו מיוחד.

אם תשאלו אותי, אני לא כל כך מבינה את זה, ואני חושבת שכל גיל, אם הוא עגול או כמעט עגול, מיוחד לכשעצמו.


כמובן, שלא פסחנו על ציון יום זה והחלטנו להכין לחמי אלבום דיגיטלי.

חבל רק ש"ההצתה" הייתה מאוחרת ונתנו לי רק 7 ימי עבודה לאלבום.

לאלו מכם שכבר חוו פרוייקט שכזה, כמובן יודעים שזה תהליך לא קל. זה מתחיל מאיסוף כל האלבומים הישנים מהבית, סריקת תמונות, בחירה ואחר כך כמובן עיצוב.


למזלי, יש לי מלאך קטן שתמיד תומך בי ובמיוחד בתחום היצירה.

איציק ישב איתי עד השעות הקטנות של הלילה בסריקת תמונות.

ובצד הסיפרותי, אחות של איציק סיפקה מספיק סיפורים מעניינים שהוסיפו המון לכל דף באלבום.

ובדיעבד, אני יכולה להגיד לכם שזה מה שעושה למבוגרים. אותם אנקדוטות ותמונות מהעבר.


את האלבום עיצבתי בפוטושופ.

בהתחלה התחלתי עם עיצוב מינימנליסטי, של תמונות בלבד, ועם הזמן הוספתי עוד אלמנטים "סקרפיים", אבל ממש בקטנה.

אני די מרוצה מהתוצאה הסופית, במיוחד אחרי שראיתי את המבט והדמעות של חמי.
וברור לי שמעתה, זה בלתי נמנע, ואני חייבת להכין עוד אלבומים לשאר בני המשפחה הקרובים.

האלבום הינו בגודל 20X20 ס"מ


הכריכה -






כדי לראות את דפי האלבום (יש 44 דפים!) אני מצרפת לינק לאלבום המלא. לחצו על התמונה למטה.




60's Birthday - Digital Album

זו פעם ראשונה שלי שאני מכינה אלבום דיגיטלי אמיתי ומדפיסה אותו.

אז לאלו שמעוניינים בקצת פרטים טכניים לגבי הדפסה, אני ארחיב.....

כידוע לרובכם, ישנם אתרים רבים המספקים הדפסת אלבומים דיגיטליים ואף תוכנות לעיצוב האלבום.

אחד הראשונים והמוכרים הינו - לופה.

אנחנו היינו חייבים למצוא אתר שנותן את השירות המהיר ביותר, כי היינו קצרים בזמן.

אז אחרי מחקר קצר, מצאנו את האתר myAlbum, המדפיס אלבום תוך יומיים ואם מוסיפים לימנציה, תוסיפו יום עבודה נוסף.

את האלבום ניתן לאסוף באופן עצמי ברמת גן.

האלבום, מודפס על נייר דפוס, סטנדרטי וזהה לכל שאר האתרים באינטרנט.

אנחנו החלטנו להשקיע עוד קצת ולקבל תוצאה קצת יותר משדרגת, ולכן הוספנו לימנציה לדפים.

אכן, זה משווה מראה קצת יותר מושקע לדף, אך לא עבה באופן מיוחד.

עלות הדפסה של אלבום 20X20 עם לימנציה (44 דפים - שימו לב שזה מגיע בקפיצות של 4, כי ההדפסה היא ברביעיות) - 280 ש"ח ( 100 ש"ח עבור הלימנציה).


אני יכולה לשתף, מנסיון, שהדפסה על דפי פוטו זה עולם אחר לגמרי ואיכות שלא משתווה לאיכות של נייר הדפוס.

לצערי, לא יצא לנו להדפיס אלבום זה בנייר פוטו, כי זמן הדפסת האלבום בשיטה זו הינו 7 ימי עבודה.

אך לאלו שקצת יותר מחושבים, אני ממליצה לנסות את האתר הבא - SBY.


ולסיכום, אני יכולה לאמר, שעד עתה קצת נרתעתי מהכנת אלבום דיגיטלי, מסיבות שלא כל כך ברורות לי, אבל היום, אחרי שאני רואה את התוצאה המתקבלת, אני חייבת לציין שזה פתרון מעולה היום בעידן הדיגטלי, כשכמעט ולא מפתחים תמונות, והתמונות אפשהו נעלמות בין עשרות תתי ספריות במחשב האישי שלנו.



ומבט אחרון על הספר, הכנתי סרטון קצר ( 2 דקות) המראה כיצד הספר נראה באמת לפי הכפולות המתוכננות....







מקווה שנהניתם, ואשמח לענות על שאלות בכל הקשור לעיצוב האלבום והדפסתו.

שבוע נפלא לכולם


24 תגובות:

  1. וואו! איזה אלבום משגע!!
    אין ספק שיש לך סגנון ייחודי משלך ואני מאוד אוהבת אותו!
    מתנה נהדרת ומרגשת!

    אהבתי את פונט כתב היד...

    השבמחק
    תשובות
    1. נוית שלום, התרגשתי לקרא ולראות איזה תוצר נפלא יצרת!!
      אשמח לקבל טיפים איך לעשות זאת גם!!
      תודה רבה
      דורית
      dorit-60@zahav.net.il

      מחק
  2. אלבום משגע וזו באמת מתנה מדהימה.
    מאוד אהבתי את בחירת הצבעים שלך.

    השבמחק
  3. טוב, אחרי אינספור נסיונות להשאיר תגובה דרך חשבון הגוגל שלי, אני מנסה בדרך אחרת.....
    האלבום מקסים ! אהבתי את העיצוב המינימליסטי.
    זו אכן מתנה יפה ומרגשת.

    השבמחק
  4. WOW נוית איזה יופי. איזו השקעה. אני מבינה למה הוא הזיל דמעה. כל הכבוד.

    השבמחק
  5. נוית יקרתי, מדהים מה שהצלחת להרים ב 7 ימים
    אלבום כל כך משובח.
    אהבתי את המעברים מבבתחלה בגונני הספיה והחום לימינו אנו הצבעוניים.העיצובים והמעברים עם קטעי הקישור וההומור מהנים ונהדרים.
    במיוחד אהבתי את המכתבים בחלק האחרון, קראתי כל מילה ומילה שריגשו אותי ואף העלו דמעה קטנה בזווית העין.
    האהבה במשפחתכם מורגשת ומקרינה מהאלבום כולו!
    שיהיה לכולכם במזל טוב והמון אושר ואהבה.

    השבמחק
  6. מה אני חושבת על היכולות שלך את כבר יודעת אבל את בכל פעם מתעלה על עצמך והפעם בזמן מוגבל ותנאים לא אופטימליים הרמת הפקה מרגשת, מכובדת ומקסימה מאין כמוה.

    כל כפולה וכפולה, עם התמונות, התוספות והאנקדוטות הקטנות פשוט מרגשות

    מושלם!!!

    השבמחק
  7. אין כמוך,
    כמה כשרון יש לך!
    האלבום מטריף ותודה על הטיפים!

    השבמחק
  8. מדהים! מדהים! מדהיםםםםםםם!!!!

    השבמחק
  9. בנות, תודה רבה על התגובות החמות.
    אחרי זמן רב ללא יצירה אמיתית, זה באמת מרגיש כמו הישג ניכר, למרות שחסר אותו חיספוס של חומרים מוחשיים בידיים.

    השבמחק
  10. אין ספק שהאלבומים שלך הם ליגה אחרת, מיליון דולר!

    השבמחק
  11. נוית
    אלבום מקסים
    אהבתי את המינימליזם והצבעוניות המיוחדת

    השבמחק
  12. נוית זה אלבום כ"כ, כ"כ יפה.
    תהרגי אותי, אבל אני לא מבינה איך עשית את זה ב7 ימים. לא ישנת? לא הלכת לעבודה בכלל??? ועוד בזמן שאת אומרת שקשה לך לשבת ליצור הרבה זמן...
    בכל אופן - אהבתי מאוד מאוד את העיצוב. כל כך נקי, וכל כך מתאים לעיצוב דיגיטלי, בלי אלמנטים כאילו תלת מימדיים (שאני אישית הרבה פחות אוהבת בדיגיטלי). ואלבום כל כך אישי! כל הכבוד לכולכם גם על כל הברכות בסוף.
    אה, והמצגת- סוף. מקסים, מקסים, מקסים.

    השבמחק
  13. בנות, אין לי מילים להודות לכן על הפירגון.
    אני יודעת שעיצוב דיגיטלי לא מדבר להרבה, ואפילו לי יש סלידה קלה ממנו, אך אני חייבת לציין שפרוייקט כזה די מדרבן אותי להמשיך לעסוק בזה, אומנם לא באופן בלעדי, אבל אין ספק שזה מאפשר ביצוע של פרוייקט בסדר גודל כזה בזריזות וביעילות.

    דפנה, ברור שהלכתי לעבודה. לא מוותרים לי אפילו על שעה עד הלידה.
    ישיבה ממושכת כל יום אחר הצהריים עד 2 לפנות בוקר וניהול יעיל של החומר הדיגיטלי במחשב עוזר להגיע לתוצאה הזו.

    שוב, אלפי תודות לכל המגיבות.

    השבמחק
  14. למדהימה בבנותי
    את פשוט פצצה מתקתקת של כשרון
    אני לא מסוגלת להבין את היכולות המדהימות שלך אישה בהריון בחום עובדת בהייטק מספיקה להרים פרויקט אדיר כזה
    כעת אני מבינה את התגובה המדהימה של חיים
    אני מפרגנת לאיציק המדהים על התמיכה
    שאלוהים ישמור על ידי הזהב והרצון ליצור
    אוהבת
    אמא ריטה

    השבמחק
  15. נכנסתי והתעמקתי בכל דף ודף מדפי האלבום, עשית עבודה נפלאה. גם אסתטית וגם התוכן ונראה לי שהיא ממש משקפת את חייו של מקבל המתנה. מה זאת אומרת עיצבת בפוטושופ? הרי ללופה ולמיאלבום יש בעצמן עזרים כדי להשתמש באלבום? בכלל לא נעזרת בהם? יצא מקסים מקסים. זה האלבום הדיגיטלי הראשון שאני רואה ומתלהבת ממנו.

    השבמחק
  16. נקודות (שגית, אני מקווה שאני לא טועה בשם הפרטי....), תודה רבה על הפירגון.
    אכן כן, האלבום עוצב ללא תלות בתוכנות של האתרים למינהם. הכל עוצב מאפס בפוטושופ ואחר כך הועלה לתוכנות כתמונה שנפרשת על כל הדף. חייבים להשתמש בסופוס של דבר בתוכנות שלהם לצורך משלוח הקבצים להדפסה.
    צריך רק להקפיד על השוליים שהם מייחסים להם כגבול עריכה כי זה המקום בו הם חותכים פלוס-מינוס כמה מילימטרים וזה יכול להיות בעייתי אם ממקמים טקסט בגבולות.

    השבמחק
  17. נוית, כולן כבר אמרו, אבל אי אפשר שלא לחזור על זה: את כל-כך כל-כך מוכשרת!!! והסגנון שלך כל-כך לטעמי! האלבום מקסים, מרגש ומוקפד-מוקפד-מוקפד! אני מתה על זה! ואני לגמרי מבינה למה אבא של איציק התרגש. אי אפשר שלא! בקיצור, עונג צרוף!

    השבמחק
  18. מתנה מקסימה.
    אני יכול להמליץ לך גם על תוכנת Book2U - זולה מהמתחרים ואלבום איכותי לפחות באותה מידה(אם לא יותר)

    השבמחק
  19. הי
    קודם כל תודה על אתר נפלא שכזה.
    האלבום באמת מקסים ואני לא אוסיף יותר מידי כי באמת שהכל כבר נאמר .
    הייתי מאוד שמחה אם תוכלי ליעץ לי לגבי year book זה ספר שעושים בבתי ספר בסוף השנה שכולל תמונות של כל הילדים וכו.. ואני אחראית על עיצובו השנה זו הפעם הראשונה שלי שאני עושה את זה אבל אחרי שקראתי מה את עושה אני בטוחה שאצליח אני פשוט אצטרך תמיכה ..את חושבת שאפשר את הכל להכין דרך פוטושופ? כל הרקעים שהשתמשת בהם מגיעים מ..אף פעם לא ראיתי אותם בפוטושופ או שאת מורידה מהאינטרנט?? בבקשה אשמח לקצת טיפים כן אני בלחץ!!

    השבמחק
  20. עפרה, תודה רבה.
    את מוזמנת לפנות אלי במייל ואני אשמח לעשנות לך על כל שאלותיך בנוגע לספר מחזור שאת צריכה הכין.
    המייל שלי navit.alalouf@gmail.com

    השבמחק
  21. עדי גולן ג'רסי9 בנובמבר 2010 בשעה 22:06

    נוית שלום, האלבום מקסים!! האם את מעצבת אלבומים בתשלום? המייל שלי הוא adigg13@gmail.com

    השבמחק
  22. נוית, האלבום ממש יפה.. האם עיצבת את הדפים בפוטושופ מלכתחילה בגודל 20X20? או שפשוט אח"כ הדפסת בגודל הזה?

    השבמחק
  23. אלבום מדהים,
    את עושה את זה בתשלום?
    יום הולדת

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית