תוויות

יום חמישי, 13 בינואר 2011

מתכון לשבת


אני כרגע על הגל של מאפינס, ממש מזכיר לי את ימי הטכניון כשכישורי האפייה שלי לא היו בשיאם וכלי האפייה שלי הסתכמו בטוסטר אובן ותבנית מאפינס קטנה.
אני מוצאת, לעת עתה, כששנינו שומרים על המשקל, שזה נחמה קטנה ומתוקה וקצת פחות מפתה מעוגה שלמה.
אז גם השבת אני שמחה להציג בפניכם עוד מתכון מושחת, שונה לחלוטין מהמאפינס של שבוע שעבר ומפתיע בטעמים.
איציק הגדיר את זה בצורה יפה "לרגע אני מרגיש מליחות נעימה ואז הפתעה מתוקה ממלאת את הפה...."

אז בלי יותר מדי דיבורים....

מאפינס חמאת בוטנים ממולאים בפאדג' שוקולד
מקור המתכון - Muffin Bible

חומרים: (יצאו לי 12 מאפינס במנג'ט בגודל 5 , זה מתאים לתבנית מאפינס סטנדארטית)
1/2 כוס שוקולד ציפס או חבילת שוקולד
25 גרם חמאה
1 ו - 2/3 כוס קמח
1 כף אבקת אפייה
1/2 כוס סוכר חום
1/4 כפית מלח
3/4 כוס חלב
1/2 כוס חמאת בוטנים
1/3 כוס שמן
1 ביצה
1.5 כפית תמצית וניל
1/2 כוס בוטנים מלוחים קצוצים


כלים נדרשים:
2 קערות
תבנית שקעים של מאפינס
סיר קטן או קערה למיקרו



אופן הכנה:
1. בסיר קטן המיסו את השוקולד עם החמאה. ניתן לבצע את הפעולה גם במיקרו אך בצעו זאת בפולסים של 20 שניות בכל פעם וערבבו את השוקולד והחמאה שנמסה.
במידה ויש לכם אבקת נוגט, אפשר לשדרג ולהוסיף לתערובת כפית או שתיים. או בכלל להתפרע ולהוסיף כל מיני תוספות קריספיות.
שמרו בצד.

2. בקערה גדולה ערבבו את הקמח, אבקת אפייה, סוכר ומלח.

3. בקערה נפרדת, ערבבו את החלב, חמאת הבוטנים, שמן ,ביצה טרופה ותמצית וניל.

4. צרו שקע במרכז החומרים היבשים ושפכו את התערובת של חמאת הבוטנים. ערבבו עד לאיחוד חומרים.

5. סדרו מנג'טים בתבנית.

6. מלאו כל שקע בחצי מכמות הבלילה , אחר כך כפית גדושה של שוקולד מומס (שימו לב שזה לא יגע בצדדים) וכסו שוב בבלילה.

7. פזרו מעל מעט בוטנים קצוצים.

8. אפו בתנור מחומם מראש ל - 190 מעלות 15-20 דקות.

חשוב להקפיד!

  • את איחוד החומרים היבשים והרטובים בצעו בסמיכות להכנסה לתנור כדי לא לאבד את אפקט ההתפחה  של אבקת האפייה.
  • תשתדלו לא לערבב יתר על המידה את כלל החומרים. ערבבו עד לקבלת תערובת אחידה.
  • וודאו שהתנור מחומם לטמפ' הנדרשת. התנור תמיד מחכה לבלילה ולא ההפך!
  • זמן האפייה משתנה מתנור לתנור, אז התחילו מ - 15 דקות וודאו שהמאפינס לא יתיבשו.

בתיאבון וסוף שבוע נעים

 

10 תגובות:

  1. נוית יקרתי נראה מה זה טעים
    והתאור של איציק ממש מסקרן....
    ונראה לי שבאמת אם עושים דיאטה אז מאפין אחד!! לא כל כך יזיק ! :o))

    השבמחק
  2. היה לי תכנון לקאפקייקס אחרים השבת...אבל נראה לי שאני הולכת על זה...(-:

    עשית לי עכשיו חשק לוותר על ארוחת צהריים ולעבור ישר לקינוח (אבל אני אחזיק מעמד...או שלפחות אנסה)

    נשיקות ליואבי

    השבמחק
  3. יואו זה נראה מדהים... הלכה הדיאטה :):) חחח...
    תודה רבה!

    השבמחק
  4. לפני הכל - היה לי כיף לדבר איתך אתמול
    המאפינס נראים יאמייי והמתכון נראה לי מאוד נוח. מחר אנחנו חוגגים לאלעד יומולדת ותכננתי להכין לו מאפינס מקושטים {הכל קנוי ומחכה...} ונראה לי שאני אנסה את המתכון הזה
    תודה רבה
    נשיקות
    שולי SHOULYHZO1

    השבמחק
  5. הממתק הכי אהוב עלי הוא "ריסס" שוקולדים קטנים ממולאים חמאת בוטנים, זה לחלוטין הממתק היחיד על פני האדמה שאני לא יכולה לעמוד בפניו ואני גם לא יכולה להפסיק לאכול ממנו עד שהכל נגמר! ועכשיו את באה לי עם מאפינס חמאת בוטנים ושוקולד, הרסת אותי, אני נמסה פה :-)

    השבמחק
  6. אני מאוהבת בעיצוב החדש!!
    שילוב של שוקולד וחמאת בוטנים נראה לי מתאים ביותר לסופ"ש הקריר הזה:)

    השבמחק
  7. לא תאמיני זה עכשיו בתנור......
    לפני שבת....
    דבר אחד - שכחת לציין מתי מוסיפים את החלב, אבל זה בר ניחוש.
    תודה
    ואדווח איך יצא.
    ענת

    השבמחק
  8. איזה כיף לשמוע שאתן אוהבות את המתכון, וענת, אני ממש שמחה שכל מתכון את מנסה ויש לי פדבק :-) , ודרך אגב תיקנתי את המתכון והוספתי את החלב.
    ולהבא, העיקרון תמיד זהה ,חומרים יבשים בנפרד , חומרים רטובים בנפרד ואחר כך מאחדים הכל.

    השבמחק
  9. הי נוית.שמי טל וני חברה של עדנה מקבוצת יבנה .
    נחשפתי לבלוג המדהים שלך מזמן.אבל עכשיו הראתה לי עדנה את מה שהכנת לאמך ליום ההולדת שלה. . . אני רוצה לומר לך שהתרגשתי מאוד כאילו אני ממש מכירה את המשפחה מקרוב זה שנים ארוכות. צפיתי בסרטים שהכנת ובאלבום ..אני לצערי איבדתי את אימי מזמן בגיל צעיר מדי וזה ריגש אותי כפליים. .היתה לי אמא יפה כמו שלך גם במראה וגם בפנימיות אולי בגלל העובדה הזו כל כך ריגשת אותי. .
    הייתי רוצה לדעת איך ניתן להוציא אלבום בסגנון כמו שאת עשית..אודה לתגובתך. טל

    השבמחק
    תשובות
    1. היי טל נעים מאוד.
      תודה רבה, זה כיף לשמוע תגובות של אנשים שלא מכירים את המשפחה ועם זאת מאוד מתרגשים.
      חיממת לי את הלב.
      לגבי האלבום, אני עיצבתי אותו לבד בפוטושופ, אם את רוצה משהו כזה את יכולה לצור איתי קשר במייל navit.alalouf@gmail.com.

      מחק

תודה רבה על תגובתך
נוית