תוויות

יום חמישי, 10 בפברואר 2011

קופסאת המתכונים של משפחת קליין

בוודאי כבר הבנתם שאחד התחביבים היותר רציניים שלי זה בישול ואפייה.
מאז שאני זוכרת את עצמי בתור ילדה, תמיד אהבתי לעזור לאמא שלי בהכנת עוגות, במיוחד בשלב של ליקוק השאריות....

בתור אחת שגדלה בבית מרוקאי לא ממש זכיתי לראות הרבה ספרי בישול או בכלל מעקב אחרי מתכונים רשומים.
אצל אמא שלי הכל זה "...ככה , בערך, לפי העין....."

לעומת זאת, לי יש סטייה קלה בכל מה שקשור למתכונים, ספרים, מגאזינים...וחובה שיהיו תמונות! אחרת, כנראה שהמתכון לא כל כך מוצלח....
כבר בתקופת הלימודים התמכרתי למגאזין "על השולחן" ובכלל לאיסוף מתכונים, הן במחשב והן על מדף הספרים.

תמיד היו לי תכנונים בראש לכתוב תוכנה חכמה שתנהל לי את כל המתכונים וכן את המזווה הביתי.
עד היום זה יושב לו איפשהו עמוק במגרת ה"רעיונות".
אולי לקראת הפנסיה אני אממש את הרעיון שלי, כי אין לי ספק שזה רעיון גאוני, כי הוא תוצר של צרכים אמיתיים אתם אני נתקלת ביום יום.
בנתיים, אני מסתפקת בפתרון קצת יותר ריאלי מבחינתי - קופסא שתאגד את כל המתכונים הבאמת מוצלחים.

אומנם, נראה פתרון מידי, אבל גם אותו משכתי די הרבה זמן עם תכנונים רבים של הכרטיסיות ואחר כך עד שהצלחתי "להלביש" את הקופסא כמו שרציתי.
היום, הקופסא מטיילת איתי בכל הבית, במטבח כשאני צריכה את המתכון מול העיניים, בסלון כשמתווספים מתכונים חדשים ובחדר העבודה כשאני מתחזקת את הקופסא ומוסיפה כרטיסיות וחוצצים.
ברור לי שזה לא הסוף, ותיווצר לה קופסא נוספת בעתיד, אך לבנתיים, היא די מספקת ואפילו די מושכת את העין.

כל עניין הלבשת הקופסא לא היה תהליך כל כך קל.
שוב, הכל התחיל מבחירת הבדים, שגם במקרה הזה לא בא לי בקלות, אך בדיעבד, נראה שהבדים שנבחרו ממש היו תפורים לפרוייקט הזה.
הרעיון המקורי היה ליצור "תלבושת" אותה אני אוכל לשים ולהוריד לפי הצורך, אך לקראת הסוף, התברר לי שזה לא הולך להיות כל כך קל.
את הבדים, פרמתי ותפרתי לפחות 3 פעמים, ואחת מהפעמים כללה גם החלפת כל הבדים והקשחתם לפני התפירה.
לא היו לי שום כוונות לחפף בתהליך ולגרום לתוצר עם גימורים לא מושלמים, דבר שעלה לי בהרבה תסכול.
לבסוף בלית ברירה, חלק מהבד ממש הודבק לקופסא.
ומי שתוהה אם הטקטס בחזית הקופסא עקום, אז כן, הוא עקום! ואין לי שום כוונות לפרות את הכל שוב! יש גבול לכל תעלול.....

אם תשאלו אותי, קשה לי להאמין שאני "אלביש" קופסא נוספת בעתיד.
כשהקופסא תתחיל להראות סימני צפיפות, אני פשוט אצטרך לחשוב על פתרון אחר.


כל הכרטיסיות עוצבו על ידי בתוכנת ה - Illustrator.
תוכן הכרטיסיות נובע מצרכים שלי לאורך השנים. החלק הכי חשוב בשבילי זה "קניות מיוחדות" ו"הכנות מקדימות".
הכי מעצבן כשמתחילים לבשל ואז מגלים שצריך להשרות את הבשר כל הלילה.
הכטיסיות נפרשות על דף A4 משני צדדיו.
לא היו לי שום כוונות לחסוך במקום, אחרי הכל, לפעמים, ישנם מתכונים באורך הגלות.
הכרטיסיה מקופלת לשניים ובצורה זו היא יציבה ויכולה לשבת על השולחן ללא תמיכה.
בגב הכרטיסייה תכננתי מקום להערות וכמובן לתמונה.

את החוצצים שרטטתי ב - Illustrator וחתכתי במכונת החיתוך שלי Silhouette.
לכל חוצץ הכנתי Tab עם טקסט מודפס, ובזכות היכולת המדהימה של המכונה לחתוך בגבולות מוגדרים, הכל יצא מושלם.
בסיס הכרטיסיות הינו נייר קראפט עליו מודפסת תבנית של סכום החוזרת על עצמה לאורך כל הפרוייקט.
הסכום הינו עיצוב מהחנות של ה - silhouette.

אחרי העיצוב, העבודה האמיתית מתחילה, ועכשיו צריך לתחזק את הקופסא.
בסוף כל שבוע, אני ממלאת את הכרטיסיות עם מתכוני השבוע, מתכונים שבאמת היו שווים ומוצלחים.


בנוסף, הקופסא מכילה גם כרטיסיות שימושיות אותם ניילנתי עם לימנציה.
כרטיסיה אחת, היא חלקי הפרה. בשבילי זה חובה, ככה אני בוחרת את הבשר לשבוע ונותנת לאיציק מספר תחליפים במידה והוא לא מוצא את הנתח שאני צריכה.
2 כרטיסיות נוספות, מכילות נתוני המרה שנחוצים בעיקר לאפייה.
אני אומנם לא מאלו שעובדים לפי כפות וכוסות, אבל לפעמים אין ברירה והמתכון לא נתון בגרמים, אז חייבים לדעת איך להמיר.
ובמיוחד למי שעובד עם ספרים מאמריקה, ניתן למצוא המרות מהשיטה האמריקאית לשיטה המטרית.
את הכרטיסיות הבאות, ניתן להוריד לשימוש ביתי מהקישור הבא.



ואם אנחנו בנימה של אוכל ותיאבון, שימו לב ליואב בן ה - 5 חודשים, על שלב הטעימות הוא דילג ומיד התחיל לאכול כמו גדול, ואפילו הוא מתעקש לעזור.
אני עדיין בשלב המתלהב, אבל אני מתחילה לראות את הבלאגן והלכלוך המתלווה לכל התענוג הזה.



 

12 תגובות:

  1. מקסים!!
    אני מאוד אוהבת את העיצובים הגרפיים שאת מצרפת לכל עבודה שלך...יש לך את זה טבעי!
    פונט כתב היד משגע!

    השבמחק
  2. פשוט מקסים !! עשוי עם כל כך הרבה יופי ואהבה למשפחה ולבישול.

    השבמחק
  3. איזה פרוייקט לקחת על עצמך
    אין ספק שכיסוי מבד לקופסת קרטון ועוד כזאת עם מכסה מחןבר לא קלה, אבל לפעם ראשונה הצלחת והקופסה נראית מהודרת ולא נורא על הטקסט.....
    איזה עיצוב מקסים עשית לכרטיסיות ותודה על השיתוף
    ד"א אצלי מצוין שכוס סוכר זה 230 גר' :o))
    יואבי המתוק יודעשבמטבח שח משפ' קליין אפשר לוותר על הטעימות , כי הכל טעים ! :o))
    תמשיכי להתלהב, הבלאגן והליכלוך הזה בד"כ מניבים תמונות נהדרות ! :o))

    השבמחק
  4. עדיהף טליה ומימיס, תודה רבה.
    עדיה, הפונט נקרא "חצילים" זה לא פונט חינמי.

    מימיס, אכן מה שהקשה על הכל זה העובדה שיש מכסה מחובר לקופסא.
    ולגבי המידה של הכוס, זו בדיוק הסיבה שאני עובדת רק עם משקל, אין אחידות בין הכוסות הסטנדרטיות.

    השבמחק
  5. איזה השקעה , כל הכבוד!
    את באמת לוקחת את נושא הבישול ברצינות רבה.
    אהבתי מאד את העיצובים של הכרטיסיות והחוצצים ואת הכרטיסיות עם ההמרות אני מיד מאמצת לקופסת המתכונים שלי - רעיון פשוט גאוני!

    דרך אגב גם לי יש פוסט בנושא קופסת מתכונים,
    הפתרון שלי לעיצוב הקופסא היה לתפור קופסא דומה מבד ולבד.

    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1753142

    השבמחק
  6. איזה רצינית את..כל הכבוד!
    לעטוף את הקופסא זה הרבה עבודה,לעצב אצ הכרטיסיות והחוצצים זה עבודה אב ל להעתיק את כל המתכונים... זה שלב היאוש מבחינתי..
    יואב ממש מתוקי!

    השבמחק
  7. וואוו כמה השקעה, הקופסא מהממת!!! ומה שבפנים בכלל מעורר השראה, כמה מתכונים נפלאים! והכל מעוצב מקסים מקסים מקסים...

    השבמחק
  8. יצא מקסים
    ואיך אמר לי פעם מישהו לא סימטרי ועקום זה היופי ביצירת אומנות
    אז....

    זהבית שקד

    השבמחק
  9. זיקוקה פעם אמרה לנו הרי שעקום הוא הישר החדש....
    ומכיוון שהקופסא וכל התכולה שלה כ"כ מושקעת, מעוצבת להפליא ומדהימה(בדיוק כמו המתכונים ובעליהם) -זה ממש פרט שולי הכותרת

    ויואבי-נסיך מדהים 3>

    השבמחק
  10. את חכמה את... כי אם הייתי שמה את התמונות של יואב בהתחלה מי בכלל היה שם לב לקופסה... חחחח :D הוא מתוק אמיתי!

    והקופסה מדהימה! שילוב צבעים מנצח! ואני כל כך אוהבת את הטאץ' שלך!

    מירה

    השבמחק
  11. חתיכת פרוייקט לקחת על עצמך..
    אני כמוך אוספת חוברת וספרי בישול כבר שנים ולא מצליחה להגיע לארגן את זה....
    כל הכבוד! זה מהמם!!!

    השבמחק
  12. חתיכת פרוייקט לקחת על עצמך..
    אני כמוך אוספת חוברת וספרי בישול כבר שנים ולא מצליחה להגיע לארגן את זה....
    כל הכבוד! זה מהמם!!!

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית