תוויות

יום ראשון, 20 בפברואר 2011

תחרות ברילה - תעזרו לי לזכות

אני משתתפת בתחרות "משפחת ברילה הישראלית" יחד עם עוד 27 בלוגרים כחלק מקמפיין תדמית של ברילה.
במסגרת התחרות, נדרשתי לבחור את אחד ממוצרי ברילה, להכין מתכון ביתי ולצלם אותו עם בן משפחה בוידאו ולעלות את הסרטון ל - youtube.
הסרטון בעל מספר הצפיות הרב ביותר יזכה בתחרות.
יש לי עד ה - 2.3  בשעה 23:59 לשכנע כמה שיותר אנשים לצפות בסרטון.
אם אני אזכה במקום ראשון, נוכל להתפנק, אני ואיציק בסוף שבוע רומנטי באיטליה.
אז אני מקווה שתבואי לעזרתי ותצפו בסרטון מספר פעמים, ואולי תמליצו לחברים נוספים להיכנס ולהשפיע.

למתכון בחרתי את המוצרים הבאים:
ריזוני - פסטה דמוית פתיתים/אורז
ורוטב פומדרו - רוטב עגבניות.

בחירת הפסטה נעשתה באופן די מקרי. לא הכרתי אותה ורציתי לראות במה מדובר.
כשקיבלתי את הפסטה גיליתי שזו לא ממש פסטה רגילה כמו שאנחנו מכירים והיא קצת יותר דומה לפתיתים מאשר לפסטה.
לאחר חיפוש קל באיטרנט גיליתי שהיא מיועדת בעיקר למרקים ופחות למנה שיגרתית של פסטה.
לא היו לי שום כוונות להכין מרק, והייתי נחושה בדעתי למצוא משהו שיזכיר מנה של פסטה.
לצורך כך, החלטתי להרכיב מנה שמשלבת את הפסטה עם ירקות שורש וקציצות עוף המבושלות ברוטב עגבניות.

איציק טען שאני לוקחת סיכון עם משהו שאני לא מכירה ולא בטוחה שיצא טעים. ממש כמו תחרות בישול.
אני טענתי, שמה יכול להיות כבר גרוע בירקות שורש מטוגנים המשולבים בפסטה איכותית.

וביום שבת בבוקר, אחרי לילה ללא שינה עם יואב החולה, יצאנו לדרך, אני ,אחותי הקטנה ואיציק על תקן הצלם.
זה היה בוקר כיפי.
כמעט ולא יוצא לי לבלות עם אחותי הקטנה במטבח וזו הייתה חוויה ממש כיפית.
היא התקילה אותי עם כל מיני שאלות בבישול, שהתשובה היחידה שהייתה לי היא "כי ככה זה..., זה פשוט עובד...." ובקיצור, יש דברים שזה רק לפי החוש ואין לזה ממש מדד מדוייק או הסבר.

למשל, בקורס בישול רות אוליבר נתנה לנו טיפ שמונע השחרה של אבוקדו. אם תשאלו אותי מדוע זה עובד, אני לא אוכל לענות, זה פשוט עובד!
ומה הטיפ? לפני שאתם חוצים את האבוקדו תחתכו את הצ'ופציק שלו.

ובחזרה למתכון שלי עבור התחרות של ברילה.


נתחיל בסרטון

ככל שתצפו בסרטון סיכויי לזכות יעלו - תחזיקו לי אצבעות




והמתכון הרשום והמדוייק:



פסטה ריזוני עם ירקות שורש:
מרכיבים: 10 מנות
  • חבילת ריזוני
  • 2 שורשי סלרי חתוכים לקוביות קטנות
  • 4 שורשי פטרוזיליה חתוכים לקוביות
  • 7 כרישה קצוצה (החלק הלבן)
  • 10 שיני שום קצוצות
  • 3 גזרים חתוכים לקוביות


אופן הכנה:
  • חממו בווק שמן זית
  • הוסיפו את הכרישה הקצוצה וטגנו אותה 2-3 דקות עד שהיא מתרככת מעט.
  • הוסיפו את שאר ירקות השורש הקצוצים וטגנו תוך ערבוב לסרוגין.
  • הוסיפו את השום.
  • המשיכו לטגן עד לריכוך קל אך עדיין שהירקות יהיו מעט נוקשים (אל- דנטה).
  • תבלנו במלח ופלפל לפי הטעם.
  • בזמן שהירקות מטגנים הכינו את הפסטה לפי הזמן המצויין בקופסא (בערך 10 דקות)
  • כשהפסטה מוכנה והירקות מוכנים (השתדלו לתזמן שהרוטב יחכה לפסטה ולא ההיפך), הוסיפו לווק את הפסטה וערבבו היטב.
  • טעמו ובמידת הצורך הוסיפו מלח ופלפל.

קציצות עוף עם קישואים ברוטב פומדרו

ווריאציה של מתכון של אורן גירון מקורס הבישול בו השתתפתי.
מרכיבים:10  מנות
  • 1/2 קילו עוף טחון / שווארמה הודו נקבה
  • 1/2 צרור פטרוזילה או כוסברה
  • 2 בצלים מגוררים בפומפיה וסחוטים 
  • 1 קישוא גדול מגורר בפומפיה וסחוט מנוזלים
  • 8 שיני שום כתושות
  • 1.5 ביצים
  • 8 כפות פירורי לחם
  • מלח ופלפל
  • 1 כפית כמון טחון
  • 1 כפית קארי
  • 1 כפית קינמון

לרוטב:
  • 4 בצלים קצוצים
  • 2 קופסאת רוטב פומדרו של ברילה
  • 1/2 כוס מים / ציר עוף

אופן הכנה:
  • ערבבו את כל מרכיבי הקציצה ושמרו במקרר להתייצבות כחצי שעה.
  • טגנו את הבצל הקצוץ עד להשחמה.
  • הוסיפו את רוטב הפומדרו לבצל המטוגן  וכחצי כוס מים או ציר עוף. בשלו מספר דקות.
  • צרו קציצות קטנות והוסיפו לסיר של הרוטב.
  • הנמיכו את האש וכסו את הסיר.
  • יש לבשל את הקציצות כ - 20 דקות .

בתיאבון ותודה שצפיתם בסרטון




9 תגובות:

  1. הקול שלי-שלך!!!
    בטוחה שכמו תמיד המתכון טעים ומנצח והכי כיף שעל הדרך הרווחתם קצת זמן איכות עם נטלי (שמת לב שלא רק אני בילבלתי בינכן?)

    השבמחק
  2. מהממות! אני בעד שתסעי לאיטליה אז קישרתי בפייסבוק, בהצלחה!

    השבמחק
  3. איזה שיתוף פעולה מקסים ! :o))
    והכל נעשה כל כך מהר והמטבח נשאר נקי ! :o))
    מבטיחה לצפות בסרטון בכל הזדמנות
    ולעזור לך ולאיציק לזכות בחופשה החלומית !:o))

    השבמחק
  4. איזה יופי! אחלה סרטון! ואני בטוחה גם שזה סופר טעים כי אפילו בלי לטעום שום דבר שהכנת אני יודעת שיש לך כישרון בישול אדיר!
    סופ"ש באיטליה נשמע מעולה, מבטיחה לצפות בסרטון כל יום ומקווה שתזכו בטיסה! :)

    השבמחק
  5. אוףףףף זה נראה טוב!!!
    הסרטון יצא מדליק לגמרי מקווה שישימו לב שאת הכי הכי מוצלחת והבשלנית הדגולה ביותר.... בהצלחה יקירתי, אני את שלי אומרת: "עלילות נוית ואיציק באיטליה"
    לילה טוב
    שולי
    SHOULYHZO1

    השבמחק
  6. צפיתי בשמחה ובהנאה.
    שיהיה לך בהצלחה!!!

    השבמחק
  7. חה חה הצחקתן אותי עם השת"פ במטבח נראה מאד יאמי....הלוואי ותזכי

    השבמחק
  8. בהצלחה!!! צפיתי ונהנתי..

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית