תוויות

יום שישי, 21 בספטמבר 2012

יום הולדת ליואב - הילד בן שנתיים

מי היה מאמין שעברו כבר שנתיים...
מאפרוח קטן....



גדל הילד ונהפך להיות גבר קטן שמחבק ומנשק כמו מאהב קטן.
אני יודעת שאני משוחדת ולא ממש אובייקטיבית, אבל אין דברים כאלו, פשוט אין...אני מאוהבת :-)


אז לרגל גיל שנתיים, החלטתי לשנס מותניים ולהפיק יום הולדת על טהרת האירוח כמו שתמיד חלמתי שיהיה בבית החדש.
כבר בתכנונים ידעתי שאני קצת מגזימה...במיוחד אחרי ההופעה של תמי סירקיס "עשרת הדברות למארחת השפויה" (תודה יעל), אבל החלטתי ליישם את אותן דיברות החל מהאירוח הבא.
אי אפשר לחזור אחורה אחרי שהתפריט כבר בנוי ו - 90% מהקניות כבר מחכות לי בבית.

ההפקה כללה תכנון של תפריט מושקע, אפייה אינטסיבית ועיצוב במוטיב הבלונים לאורך כל הדרך.

מי שמכיר אותי יודע שבישול ואפייה זה אחת האהבות הוותיקות שלי ותמיד חלמתי לארח בגדול ולהכין המון מאכלים מיוחדים בטעם ובמראה.
מה שהכי מושך אותי זה אירוח על טהרת ה -  Hors d'oeuvre (אירוח במנות קטנות). זה אומנם המון עבודה אבל הפרזנטציה והגיוון פשוט עושים לי את זה.
מאחר ויום ההולדת הייתה בשישי אחר הצהריים הנחתי שאף אחד לא יגיע מורעב וגם לא כדאי שאנשים יצאו מפוצצים כי אחרי הכל יש גם ארוחת שבת. אז בשר לא היה במנות אבל גם השתדלתי שזה לא יראה כמו ארוחת שבועות.
וכמובן, לא יכולתי לוותר על מתוק ליד מלוח.

בניית תפריט אצלי תמיד מתחיל באיסוף ערמת ספרים ומגזינים, מחברת ועיפרון.
צ'יק צ'ק המחברת מתמלאת ברשימה של מתכונים שאני חולמת להכין ועד מהרה אני קולטת שבקצב הזה אני ארשום את כל שמות המתכונים מכל הספרים במחברת.
ברגע זה ממש אני עוצרת את עצמי ומתחילה לחשוב קצת יותר בהגיון :-)
מה שהנחה אותי בבחירות היה "הכנה מראש". כל מה שאפשר היה להכין מראש (אפילו שבוע-שבועיים מראש) נכנס לרשימה, כמה שפחות התעסקות ביום של האירוע.

בדיעבד אם תשאלו אותי, כמובן שהגזמתי בצורה שלא תתואר ועדיין למרות כל ההכנות המקדימות עמלתי עד הדקה האחרונה.
למזלי, הקמתי צוות service בדקה ה - 90 לפני האירוח - אחותי וחברות יקרות באו לעזרתי ממש בדקות הקריטיות לפני שכל האורחים הגיעו.

אז מי שקורא את הפוסט הזה בתקווה לצאת מפה עם תפריט לאירוח שיבין שאפשר לקצץ את הכמויות ורצוי שכך.

ולפני שימאס לכם מכל הברברת שלי להלן התפריט של האירוח:

שימו לב שלחלק מהמתכונים יש קישור למתכון כפי שהוא מופיע באינטרנט ולחלקם ציינתי את הספר והעמוד ממנו לקוח המתכון. 

חשבתי שיהיה קצת מוגזם להרחיב את הפוסט עם מתכונים, אז אני אשתדל עם הזמן לפרסם את המוצלחים ביותר (מבטיחה (-:  ואם מישהי ממש לחוצה על המתכון, אז תשלחו לי מייל או תכתבו תגובה ואני אשמח להקליד אותו).
מתכון שמסומן בכוכבית ניתן להכין מראש ולרוב אף להקפיא!


מלוחים:

קישים ( * כל התחתיות הוכנו מראש והוקפאו לאחר אפייה)
קיש כרישה ובצלים (בצק אלים)
טארט עגבניות שרי מוצרלה (חגיגת מאפים עמוד 117)
קיש חצילים ועגבניות מיובשות (שבתות וחגים של שמו עמוד 218)

בורקטיס גבינה (שבתות וחגים עמוד 18) *
מיני מאפינס גבינה פטה ועגבניות שרי (שבתות וחגים של שמו עמוד 28) *

מאפינס קשקבל ותימין ( מיקי שמו המיטב עמוד 18) *
קסטת פרומעז – מטבע גבינת פרומעז בין 2 עוגיות מוצרלה (מתכון לעוגיות - שמו המיטב עמוד 153) *

שיפודי פטה מלפפון נענע וזית
שיפודי עגבנית שרי + בייבי מוצרלה עטוף בבזיליקום ובלסמי

קרוסטיני עם התוספות הבאות: (* כל הממרחים הוכנו מראש)

ריבת בצל + גבינה כחולה
פרוסות מלפפון סלט ביצים וזית שחור
סלט טונה צנון ופטרוזיליה
פסטו גבינת עזים אגוז וצימוק עגבנייה
חציל ופלפל קלוי
טפנד וגבינת מנצ'גו
סלט אבוקדו

כוסות של ירקות חתוכים ברוטב
סנדוויץ חומוס/שוקולד לילדים בצורת בלון

סלט עלים בוינגרט אסייאתי

מתוקים:

לביבות גבינה על שיפוד (שבתות וחגים עמוד 142)
גליליות מוכנות ממלואות בקרם פטיסייר
כוסות של תאנים צלויות ברוטב יוגורט
מוס יוגורט סילאן טחינה וחלבה *
מוס שוקולד  *

טארטאלים קטנים ( * כל התחתיות הוכנו מראש והוקפאו לאחר אפייה)
- קרם פטיסייר + אגסים ביין
- טארט לימון
- משחקי שוקולד (גאנש בצבעים לבן ושחור)
- קרם פטיסייר + פרח של מנגו 

עוגיות (* כל העוגיות פרט לאלפחורס הוכנו מראש והוקפאו לפני אפייה)
קנצוטי פיסטוק אגוזים וצימוקים (שמו המיטב עמוד 119)
כדורי שוקולד ( שמו המיטב עמוד 166)
עוגיות שוקולד ציפס
עוגיות שוקולד אגוזים ומייפל (אני רוצה שוקולד עמוד 44)
אלפחורס עם ריבת חלב/ נוטלה (מתכון של רות אוליבר מעל השולחן)

חיתוכיות:
פאי פקאן (ששת מתוקים עמוד 134) *

עוגת שוקולד לילדים *
בראוניז *
בלונדיז *

מאפינס שוקולד ציפס *
מאפינס חמאת בוטנים ושוקלד *
עוגיות חמאה בצורת בלון בקישוט של רויאל איסיניג *
חטיף קורנפלקס בשוקולד
עוגת גבינה *
טארט אגסים וקרם שקדים *

ועכשיו לאנתחתא קלה מכל המלל...

*** ראוי לציין שכל התמונות מיום ההולדת צולמו על ידי יעל יניב המוכשרת - תודה יעל לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיך.



עוגת יום ההולדת - עוגת שוקולד עסיסית משוקולד אמיתי עם קישוט של בצק סוכר.






חיתוכיות - בראוניז, בלונדיס ופאי פקאן. כל מתכון פשוט אוצר, חובה!


מאפים קטנים -
הבורקיטס הם שו"ס עולמי, זה מתכון שמככב אצלנו בבית כבר למעלה משנה. אני מכינה אותם קטנים קטנים והם עסיסים בטירוף.
מבין המאפינס המלוחים המוצלח ביותר לטעמי ולטעם טועמים נוספים הוא המאפינס קשקבל ותימין.






סנדוויצים לילדים


עוד מלוחים....











לביבות גבינה - מתכון ותיק ומוצלח ביותר. אהוב על הילדים והמבוגרים כאחד





וכמובן שהיה גם יחס אישי לכל ילד - שקית הפתעות שהכילה בין השאר את שקיות העוגיות בצורת בלונים.



וכדי לבסס את מוטיב הבלונים דאגנו גם לקצת הפעלות...
עמדת צילום ב"כדור פורח" - רעיון שראיתי פה אבל לא ממש הצלחתי ליישם הלכה למעשה...
ולמי שתוהה...הרקע המהמם של העננים והכדור הפורח הודפס ע"י יעל יניב שיצאה בחודשים האחרונים עם מוצר גאוני של רקעי צילום






ורגע לפני שכל הילדים הגיעו, אבא שלי תפס תמונה רגועה של החצר עם הפעלות לילדים.


הרבה מהמתכונים שמופיעים בתפריט לא זכו לראות אור יום באירוע - כל המוסים למיניהם, הגליליות, עוגת הגבינה וטארט האגסים...
אמרתי כבר שהגזמתי, נכון?

ולסיכום, זו הייתה הפקה לא קטנה ואין ספק שקצת יצאה מכל פרופורציה, אבל נהניתי וזה מה שחשוב.
לא נראה לי ששנה הבאה אני אגזים עם התפריט כמו ביום הולדת זה, אבל על החלק של העיצוב והמוטיב לא נראה לי שאני אוותר.

ולמי שפספס את החלק הראשון של יום ההולדת בו אני משתפת על העיצוב הדיגיטלי שנעשה לקראת האירוע, מוזמן להיכנס לפוסט הזה.


אני אשמח לשמוע תגובות וכמובן אם יש לכם שאלות.
ועד הפוסט הבא, שיהיה לכם סופשבוע נהדר וגמר חתימה טובה.



42 תגובות:

  1. בובי זה לא נקרא להגזים זה הרבה מעבר לזה רק שאני לא מוצאת מילה מתאימה בעברית :-) אבלללללל הכל נראה מושלם ויואבי משגעעעע טפו טפו חמסה חמסה! מזל טוב וכן ירבו אירועים משמחים עם אנשים אהובים. אני אשמח למתכון לבורקיטס :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. ענת, תודה רבה.
      אכן הגזמתי, אבל באמת כשהרכבתי את התפריט כל הזמן חשבתי שזה לא מספיק.
      מה נגיש רק עוגה אחת? נו טוב נכין עוד אחת....וככה זה גדל.
      אני מבטיחה לפרסם את המתכון של הבורקיטס בשבוע הקרוב, יש ביקוש די רב והמקפיא שלי התרוקן אז הנה סיבה לפוסט חדש :-)
      חג שמח ושנה טובה

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  3. זה נראה מעולה וטעים בטירוף, הרמת הפקה לתפארת!!
    המון מזל טוב (שוב) ליואב ושנה טובה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. ליאת תודה רבה. בקרוב אצלך. ואם את צריכה עזרה אני תמיד פה.

      מחק
  4. וואו, וואו, וואו!!!
    את מוכשרת להפליא!!! הכל כל כך יפה, כל כך שמח, כל כך מדוייק!! אין מילים! מזל טוב ליואב, הוא מקסים!!

    השבמחק
  5. ותגידי, מאיפה הסמובר המושלם שלך? שנים שאני תרה אחרי כזה בדיוק! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. המיכל נקנה בהום סנטר בסניף נתניה.

      מחק
  6. נ ה ד ר ת!!!

    ופשוט מטורפת מבחינת הכמויות חחחחח!

    הקטן שלך מתוק ומקסים ונראה כבר גדול גדול, קשה להאמין איך שהזמן טס!

    מירה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מירה. ואני מסכימה אתך באמת קצת מטורפת אבל למדתי לקח ;-)

      מחק
  7. וואוו אני כבר רושמת את הטלפון שלך להפקת ארוע (חתונה) אצלנו. הכל נפלא מושקע ברמות.
    בטוח שכולם נהנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. ולגבי ההפקה יש לי המון מחשבות בנושא אבל עדיין אין לי את האומץ. אם את צריכה עזרה אני אשמח לעזור.

      מחק
  8. טוב תקשיבי אין לתאר במילים את ההפקה הזו!!!
    מה יהיה בבר מצווה?
    האם תהיה גם חנוכת בית?
    אם כן, תודיעי מראש שאצום שבועיים לפני. כמה אוכל והכל נראה מושלם מוגש מקסים ובטוחה שגם טעים מאוד.
    אני כבר 4 חודשים מנסה לעלות, פוסט יום ההולדת של נעם ועכשיו לא משנה מה כולם יגידו, אני תמיד יכולה להפנות אותם לקרוא את הפוסט הזה ותבינו שנוית היא המפיקה האמיתית!!
    הכל מתגמד לעומת ההפקה המטורפת הזאת. כן ירבו אירועים כאלו. הרי זה מה שהופך את חיינו למעניינים ושמחים יותר לא?..
    ויואבי מזל טוב מתוק! אתה פורח מקסים
    נשיקות מכולנו

    השבמחק
    תשובות
    1. הילה תודה רבה. את מוזמנת תמיד בלי שום קשר לחנוכת בית. ובטוחה שיום ההולדת של נעם היה מקסים. אחרי הכל יש לו אמא מפיקת אירועים וחתונות ;-)

      מחק
  9. איזה אירוע משגע! הכיבוד היפיפה והמפתה, העיצוב המושקע, הכל משרה אווירה מאד חגיגית ומרשימה ומזל טוב ליואב המתוק.

    השבמחק
  10. וואו וואו וואו...נפלתי פה!
    איזו השקעה- שאפו נוית!

    נראה נהדר וטעים. מזל שאוטוטו ארוחת הצהריים מוכנה אצלי.

    לגבי המתכונים, יש לי חמישה שאני ממש רוצה אם אפשר...שמתי עין והזלתי ריר... אבל ממש בזמנך החופשי:
    בורקיטוס גבינה
    קסטת פרומעז
    מיני מאפינס גבינת פאטה ועגבניות שרי
    פאי פקאן
    לביבות גבינה.
    כמו שכתבתי, הרבה מתכונים...אז באמת רק מתי שיוצא לך לרשום.

    הכל נראה ממש נהדר והרקע של יעל יניב פשוט מהמם.
    מאחלת למתוק המון המון מזל טוב ולחיי עוד הרבה ימי הולדת שמחים שכאלה :))

    דפנה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה דפנה. המתכונים ישלחו אליך בקרוב מאוד. ואולי ביום הולדת הבאה תהיה לנו סיבה להפגיש את הילדים אחרי שנעלמה לה חופשת הלידה....

      מחק
    2. אני ככ בדיליי...

      בהחלט סיבה טובה להפגיש בניהם!
      ברור שאני לא ברמה שלך מבחינה של אוכל כן?...חח. מכינה אותך מעכשיו.

      מחק
  11. וואו, איזה יום הולדת מדהים... למה אותי אף פעם לא מזמינים ליום הולדת כזה מושקע

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ותשרייני את ה - 4 לספטמבר 2013 כי את מוזמנת

      מחק
  12. נוית שאפו, איזה השקעה, כזאת יום הולדת אני רוצה :-)
    מזל טוב ליואב
    גמר חתימה טובה
    איריס קרן

    השבמחק
  13. ווואווווו - ענק, התמונה מטריפות {איך לא יעל יניב?!} והתפריט כל כך עשיר ומנסיון כל מה שאת מכינה אגדי. יואבי כזה.... כזה הורס!!! יופי של מסיבה ושיהיו רק מסיבות וחגיגות אצלכם.
    נשיקות
    שולי

    השבמחק
    תשובות
    1. שולי יקירה תודה רבה. ואולי לזכר ימים עברו נפגש שוב למפגש,יצירה ונשנושים ומבטיחה לפנק.

      מחק
  14. יקירתי, הסטנדרטים שלך הם ללא ספק ברמה אחרת: הכל היה מושקע ומוקפד ועשוי בטוב טעם והיה כיף גדול לבלות איתכם אחה"צ כיפי...ויואבי מהמם ומתוק שכזה
    המוס ד"א היה חלומי ושכחת לצין שהרקע הוא 100% את (-:

    נשיקות ומחכה כבר ליומולדת שלוש (אז אני דוגמת מ-ה-כ-ל!!!)

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי מילים לתאר את התודות שמגיע לך. את חברה מקסימה ובטוח שאת הולכת להיות גם בגיל שלוש

      מחק
  15. לביתי נוית המוכשרת
    אין לתאר במילים את ההפקה של יום הולדת נכדי היקר מכליואב
    את ממש מוכשרת ההגשה הפרזנטטציה הכל היה דליקטס טעם גן עדן
    כלים מאד מיוחדים ויפים הרעיון של נושא הבלונים
    חבל שלא הזמנתי את האחיניות שכל כך מעריצות אותך ולא מבינות מאיפה הזמן האין סופי
    שאת משקיעה
    תמשיכי להיות סופר טלנטית ויצירתית
    את ניראת נהדר ויואב ואיציק חתיכים
    אוהבת אמא ריטה

    השבמחק
  16. נוית, איזו השקעה לתפארת, הכל כל כך צבעוני וססגוני, שמח ומלהיב. מקסים!

    השבמחק
  17. קוראים לזה אמא משוגעת -הכי שפויה בעולם. אחלה של הפקה. מזל טוב וחיבוק ענק, יפעת קייטס

    השבמחק
  18. את יודעת למה לא הגבתי עד עכשיו? כי לא הייתי מוכנה להיפד מהפוסט הזה ולסמן אותו אצלי כאילו הוא כבר נקרא. ככה הוא נשאר ברידר שלי מסומן כפוסט חדש ומדי פעם ריירתי עליו.
    אני מעריצה אותך! משגע מה שהכנת! כ"כ המון המון אוכל, וכ"כ יפה הכל!
    ובדיוק בפוסט שפירסמתי היום כתבתי על הקטע הזה של לעבוד עד הרגע האחרון.....
    בקיצור, אני עוד אחזור לפוסט הזה...לא נרגעת ממנו....

    השבמחק
  19. כל הכבוד על ההשקעה. הילדים ממש נהנו והאוכל היה טעים. רק חבל שאני בתור אמא של אחד הילדים רק הסתכלתי על כל זה מכיוון שאני כעת בדיאטה

    השבמחק
  20. הילדים שלך זכו! יש לי כאלה ידיים שמאליות שהמקסימום שיככב ביום הולדת של הקטנים זה שקיות במבה.
    הלוואי והייתי יכולה לעשות יותר.

    השבמחק
  21. וואו.... כל הכבוד!!
    אני חוגגת בעוד שבוע לקטן בן שנתיים בבית,
    עדיין לא גיבשתי תפריט ונראה לי שקצת הגזמת :)
    יהיו בערך 10 ילדים עם ההורים כמובן ועוד בערך 5 מבוגרים ,
    מה את מציעה אולי תעזרי לי.. ההפעלה תהיה בערך שעה וחצי בנושא הסיפור
    "מעשה בחמישה בלונים"

    השבמחק
    תשובות
    1. בנוסף האם אפשר לקבל מתכון לעוגיות בצורת בלון..
      תודה רבה

      מחק
    2. תודה רבה, נתחיל מהסוף...המתכון לעוגיות מופיע פה http://habalabostit.blogspot.co.il/2011/09/blog-post.html
      ולגבי הצעות לכיבוד...זה די תלוי מתי המסיבה? בוקר/אחר הצהריים?
      וכן אני יודעת שאני הגזמתי ואין ספק שלמדתי מזה לקחים.
      ולכן אני מציעה לך יותר להתמקד בילדים, להכין להם כמה כיבודים נחמדים. הלביבות גבינה שהכנתי תמיד להיט אצל הילדים, סנדוויצים גם. להורים, שוב זה תלוי מתי הם מוזמנים אבל עוגה בטוח הייתי מכינה ואיזה פשטידה/קיש עם סלט ואולי איזה כמה מאפים מלוחים סגנון בורקס.
      ואם זה אחר הצהריים לפני ארוחת שישי אז אפשר להסתפק גם רק עם קפה ועוגה.
      מזל טוב ויום הולדת שמח לקטן.

      מחק
    3. תודה רבה על התגובה!
      היום הולדת יום רביעי אחה"צ -
      חשבתי להכין לילדים : לביבות גבינה, סנוויצים בצורת בלון ,פלטת ירקות, ביצים קשות - חושבת שאני צריכה להוסיף עוד משהו,
      ממתקים : אפרופו , במבה אולי משהו מתןק לא רוצה להפריז.
      עוגת יום הולדת, עוגיות בצורך בלון .
      למבוגרים : בורקיטס גבינה, לביבות בטטה, סלט ירוק פשטידת תירס
      חיתוכיות חלבה ופקאן , עוגיות שוקולד ציפס ושתיה חמה קרה.

      מה את אומרת? יהיו בערך 10-15 ילדים +מבוגרים

      עוד שאלה קטנה - מה שמת בשקיות הפתעה?

      תודה רבה!!!

      מחק
    4. ועוד שאלה קטנה - איך עשית את הצורת בלון לעוגיה ? - יש לקנות חותכן?...
      את פשוט מוכשרת !~

      מחק
    5. היי, אני חושבת שהתפריט שהרכבת מספק מאוד בשביל "ארוחת ערב באמצע שבוע".
      ודרך אגב, אצלי הבורקיטס היה יותר בשביל הילדים מאשר המבוגרים :-)
      בשקית הפתעות שמתי את העוגיות בלון, במבה איזה חטיף שוקולדי ומשחק להפחת בלונים עם סבון.
      לגבי העוגיות והסנדוויצים, קניתי חותכן שבמקור שלו הוא חותכן בצורת רימון אבל זה דומה מאוד לבלון.
      אני מאחלת לכם המון מזל טוב ובהצלחה בארגונים לקראת המסיבה. אני אשמח לראות תמונות.

      מחק
    6. ואוו תודה רבה עזרת לי מאוד!
      מבטיחה לעדכן אותך בתמונות.
      ודרך אגב יואב מהמם ! לגדול שלי גם קוראים יואב בן 4 וחצי וגם ג'ינגי...
      מדהימים.

      מחק
  22. הי,
    יצא מדהים!
    איך עשית את התגיות לבקבוקים, לאוכל ולשקיות הפתעה?

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית