תוויות

יום שני, 14 בינואר 2013

מי יודע לספור עד 5?

לאט לאט, החדרים בבית מקבלים תשומת לב ומקבלים אופי.
לצערי, שום דבר עדיין לא ממש מושלם בשביל לעשות לכם סיור מקיף אך החלטתי שאי אפשר לחכות עד שהכל יהיה מושלם, אז תצטרכו לראות את זה בשלבי התהוות עד לתוצר הסופי...מקווה שיש לכם סבלנות, כי יש הרבה מה להראות ויש עוד הרבה מה לעשות :-)

היום, נכנס לחדר המשחקים של יואב.
הרבה היו סקפטים לגבי הפונקציונאליות והשימוש של החדר הזה.
אני יודעת שבהרבה בתים הסלון מהווה את חדר המשחקים ופשוט כולם משלימים עם המצב.
למזלנו, יואב התאהב בחדר שלו. זו הייתה ממש אהבה ממבט ראשון.
והכי כיף, שכל פעם כשהוא נכנס לחדר ומגלה שם משהו חדש הוא מסתובב בחדר עם עמידת הרס"ר שלו (ידים מאחורי הגב) ואומר בלי סוף "יפה, יפה,יפה..."
אין ספק שיצא לנו ילד מפרגן.

אחת האהבות הגדולות של יואב, זה ספרים. כל יום אנחנו קוראים לפחות 5 סיפורים שונים.
ומדהים אותי כל פעם מחדש, איך מקריאה אחת הילד כבר זוכר את שם הספר וכל פרט ופרט בו.
לפחות הוא מפצה על הזכרון הלקוי של אמא שלו... :-)
ואיך זה שהוא תמיד מתאהב בסיפורים הכי ארוכים....
סבא וסבתא לא סולחים לי על הספר "שנה עם שני". זה לא פשוט לעבור על כל חגי ישראל כל פעם מחדש.

אז כמובן שאחת הפינות היותר מושקעות בחדר הן פינת הקריאה. היא עדיין בהתהוות, אז תזכו תראו חלקים ממנה.
בפינה הכנתי פינת ישיבה גבוהה המורכבת משידת LACK שנקנתה באיקאה ונהפכה משידת מדפים לפינת ישיבה ע"י כך שהפכנו אותה ב-90 מעלות.



וכדי שהישיבה תהיה נעימה קניתי מזרן עבה ותפרתי לו כיסוי מבד.
אני חייבת להודות בנקודה זו, שזו לא הפינה הכי נוחה למבוגר במידה ורוצים פינה בה ניתן להתרווח.
עומק הישיבה יחסית קטן ומאלץ לישיבה די זקופה. לילדים (עם טוסיק קטן...) זה נפלא.

וכדי להשלים את פינת הישיבה ולא להותיר את תאי המדפים רקים רכשתי באיקאה קופסאות ירוקות.
אני חייבת להודות שהקופסאות שרכשתי לא היו הבחירה המועדפת עלי, בעיקר בגלל הצבע, אבל בסופו של דבר הכל הסתדר ונראה כאילו תיאמתי בין הכל.

וכדי לשדרג את כל המראה ולתת מעצמי בפינה הזו, החלטתי לשדרג את הקופסאות ע"י גרפיקה אותה הדבקתי לקופסאות.
בהתחלה, היו לי כוונות להכין את הגרפיקה מחומר שמתגהץ לקופסא כי רציתי שזה יתפס טוב על הקופסא.(כמו כאן )
ומאחר, ואני קצת מתקמצנת על החומר המתגהץ התחלתי עם נסיונות של וניל רגיל. וכשראיתי שזה נתפס טוב לקופסא ואין חשש שזה יפול החלטתי שעליתי כאן על משהו!


אין סיכוי שהקופסאות הללו יכנסו למכונת הכביסה, כך שהוניל לא ירד אלא אם מישהו יבוא במכוון וינסה להוריד את זה. ותאמינו לי זה לא קל.
אז ככה הרווחתי שני ציפורים במכה אחת...לא בזבזתי את החומר שמתגהץ וגם זכיתי בגרפיקה שיכולה להתחלף לפי החשק והמוזה שלי.

הגרפיקה שנבחרה היא מספרים משעשעים עם ידיים, רגליים ואפילו עיניים!


ולראשונה, ביצעתי טכניקה שרציתי לנסות אותה כבר זמן מה וסוף סוף היא יצאה לפעול. ואפילו אפשר לאמר בהצלחה כבירה. אין ספק שזה פתח לאינסוף אפשרויות שעוד ינוסו.
הטכניקה היא חיתוך של אלמנט גרפי בכמה שכבות של צבעים שונים ואיחוד של הונילים בשלב ההדבקה.
בצורה כזו אנחנו מקבלים מדבקת וניל שהיא לא סתם סילוואט של צורה אלא דמות עם קווי מתאר ופרטים.
יכול להיות שזה לא נשמע כל כך מסובך למישהו שלא חשב לנסות את זה מעולם. אבל תאמינו לי שזה לא טריוויאלי כי נדרש דיוק מושלם.
אז התחלתי בלהפריד את הגרפיקה לשלושה צבעים - שחור, לבן וצבע צבעוני אחר שמתחלף מספרה לספרה.


כל צבע נחתך בנפרד ולאחר מכך התחלתי לאחד את השכבות מהעליונה לתחתונה עד שהתקבלה הגרפיקה הסופית.




ההתרגשות הייתה בשיאה אחרי ההצלחה הראשונה.




עוד פרוייקט מוצלח עם ה - Cameo.
ועד הפרוייקט הבא,
שיהיה לכם שבוע נפלא.

26 תגובות:

  1. הרעיון והביצוע מקסימים!! רוצה לראות עוד..

    השבמחק
  2. מקסים, כמו כל דבר שאת עושה. מחכה בקוצר רוח לראות את שאר הבית

    השבמחק
  3. נהדר. גם אני מחכה לעוד.

    השבמחק
  4. הכל פשוט מושלם!! נראה טונה של עבודה להכין את המדבקות האלו אבל התוצאה ממש מצדיקה את המאמץ ואיזה כיף שיואב אוהב סיפורים זה בכלל לא מובן מאיליו!!

    השבמחק
    תשובות
    1. שולי, תודה רבה.
      זה לא כזה הרבה עבודה כמו שזה נראה. זה יותר טכניקה. וברגע שיודעים אותה אז זה די פשוט, עם זאת מצריך סבלנות ודיוק :-)

      מחק
  5. מקסים!מקסים!מקסים
    ושאלה, מאיפה מדפי הספרים הנהדרים האלה?
    ממתינה לראות את שאר חדרי הבית
    מיכל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      מדפי הספרים זה מדפי תבלינים מאיקאה. בערך 15-19 ש"ח ליחידה

      מחק
  6. מקסים!!
    השתמשת בטפטים רגילים בקמאו?
    אני לא העזתי...

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא טפטים רגילים זה וניל.
      והאמת שזה הייעוד המקורי של מכונות החיתוך הללו ועם הזמן סיפחו להם את הנייר והבדים.

      מחק
  7. מדהים מדהים מדהים. מחכה בקוצר רוח לראות את יתר הבית. ההשקעה שלך בפרטים הקטנים מעוררת התפעלות והשראה. ברור שחדר משחקים זה הכי שווה. משחקים מפוזרים בסלון זה לא משהו (אצלנו זה ככה כי אין הרבה ברירה). הם גדלים חיש-מהר והקטנטונת שלי בת 3 וכבר משחקת עם חברות בחדר שלה - ככה שבטוח חדר משחקים מושקע ישתלם ויהיה מהנה לכולם.
    כל-כלך היתי רוצה ללמוד ממך איך מכינים את כל השבלונות והגרפיקות שהכנת ליום ההולדת של יואב וכו'. אם אי פעם תפתחי סדנא (או קורס אישי..) אני הראשונה להצטרף.
    ליהי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ליהי.
      את מוזמנת בלי שום קשר אם יש משהו רשמי. את יכולה להתכתב איתי במייל וננסה לתאם משהו.
      שיהיה לך שבוע נפלא.

      מחק
  8. כרגיל כל העבודות שלך מעוררות השראה ופשוט יפיפיות.
    ראיתי באחת התמונות שהעברת את הויניל לסלסילה על ידי טייפ מעביר - אני לא יודעת את השם אבל אני חושבת שבאנגלית קוראים לזה transfer tape
    את יודעת היכן אני יכולה למצוא אחד כזה או אולי יש לך שיטה אחרת?
    ומחכה בציפיה לראות מה עשית בשאר החדרים הבית...

    מיכל

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מיכל, תודה רבה.
      אכן את צודקת זה trasfer paper. אני רכשתי את הגלילים שיש לי בזמנו דרך החנות של silhouette. עדיין נותרו לי כי אני ממש מתקמצנת עליהם וממחזרת :-)
      משימוש עם החומר אני יכולה לאמר לך שזה ממש זהה לדבק נייר הלבן שמוכרים בחנויות אז נראה לי שאני אנסה פעם להשתמש בזה.

      מחק
    2. המון תודה על התשובה. אני חושבת שכדאי שאנסה את הצעתך לפני שאקנה את המקורי... יחסוך לי משלוח.
      את יודעת היכן בארץ אני יכולה למצוא נייר שכזה? ניסיתי לתאר לונטורה בשנקר מה אני מחפשת והם לא כל כך הבינו אותי.

      מחק
    3. נייר הדבק שאמרתי ששווה לנסות נמצא בכל חנות טמבוריה/הום סנטר. זה כמו המסקינטייפ של המלחמה אבל לא דבק אלא נייר שמנת כזה. מקווה שהבנתי אותי :-) בהצלחה

      מחק
  9. נווית . בזכותך הוצאתי את המכונה והצלחתי לעשות איתה משהו בפעם הראשונה! (בקרוב בבלוג שלי) תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע, מחכה לראות תוצרים....

      מחק
  10. ראשית - מקסים!
    הכל כל כך יפה, אסתטי ונעים - רמת גימור יפהפיה של העבודה.

    שנית - את יכולה לכוון אותי איפה ניתן למצוא גלילי ויניל חלקים?
    בהום סנטר מצאתי רק עם דוגמאות
    בחנות ההובי המקומית לא מחזיקים דברים כאלו

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן, תודה רבה.
      לגבי וניל יש כמה אופציות...
      1. להזמין מחו"ל ואז תקבלי גלילים שמותאמים לגודל של המכונה וכמות סבירה במחיר סביר (תלוי במשלוח).
      2. לנסות לפנות לחנויות שחותכות מדבקות וניל ולרכוש מהם לפי מטר (סביר להניח שיצא יקר לא ניסיתי).
      3. בארטא מוכרים גלילים מאוד גדולים. זה הרבה מעבר למה שמשתמש פשוט צריך בבית וזה לא זול לגליל בודד. במקרה הזה אני מציעה קנייה משותפת לחלוק. אם את מעוניינת באופציה הזו את מוזנת לפנות אלי.

      בהצלחה

      מחק
    2. תודה על התשובה, וסליחה שלקח לי זמן לגלות אותה...

      אני צריכה כמות קטנה יחסית, לשימוש זמני (רוצה לעשות טביעות נעליים כחלק מעיצוב מסיבה בנושא בלשי) - אז נראה לי שהאופציות האלו קצת יקרות עבורי.

      בינתיים הצלחתי למצוא גליל טפט שחור, אעשה ניסיון לראות כמה קשה לגרד אותו מרצפה, ואם לא מסובך - נסתפק בתחליף הזה לעת עתה.

      אבל כיוון שהרעיון קוסם לי גם לדברים עתידיים - אולי עוד אשוב אליך עם ההצעה לחלוק גלילים... :-)

      מחק
  11. היי, הבלוג שלך מקסים ומעשיר :)
    בדיוק אני מתעניינת במכונה כזו ויש לי המון שאלות אשמח אם תעזרי לי...?

    נועה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נועה, אני אשמח לעזור לך. את מוזמנת לפנות אליי במייל navit.alalouf@gmail.com
      את יכולה גם לעיין בפוסטים השונים בהם כתבתי על מכונת ה - silhouette.
      http://habalabostit.blogspot.co.il/search/label/silhouette

      מחק
  12. הבלוג שלך מקסים ומעשיר!
    אני בדיוק מתעניינת בלרכוש מכונה כזאת ויש לי מלא שאלות אם תוכלי לעזור לי...?

    תודה,
    נועה.

    השבמחק
  13. אני אוהבת את הרעיונות שלך, מקסים
    והביצוע מושלם!

    השבמחק
  14. מקסים!! מאיפה הקבצים שהשתמשת בהם למספרים? מהחנות של סילואט?
    בתור אחת שעבדה קצת עם טרנספר פייפר - אני מורידה בפנייך את הכובע על המיומנות בהעברת כמה צבעים של ויניל בבת אחת - שאפו!!

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית