תוויות

יום שלישי, 28 במאי 2013

מסיבת רווקות של נטלי - תשובות לשאלות והורדות חינם

רגע לפני שאני מסיימת ומסכמת את החתונה המדהימה של אחותי הקטנה החלטתי לעצור רגע ולהתפנות לשאלות של הקוראים פה.
במהלך היצירה השתלבו להם מספר תחומים בהם אני עוסקת, ואני חייבת לציין שזה הכל בגדר של תחביב! ולא יותר מזה....
עיצוב דיגטלי,
קונדטוריה וקצת בישול...
צילום,
עיצוב בנייר (Scrapbooking)

כל תחום הוא עולם ומלואו ויש רבות להרחיב ולספר על כל אחד ואחד מהם.
אני תמיד לומדת ומחפשת מקורות למידה חדשים ומגוונים.

אם אתחיל בסדר כרונולוגי המתאר את  העשייה שלי לקראת האירועים השונים שהובילו לחתונה...אתחיל בצילום.

בהשראת הטרנד האמריקאי של שליחת  Save the Date לקראת האירוע החלטנו, אני, אחותי ובעלה הטרי (דאז...החבר שלה), לצאת לסשיין צילומים.



אני מודה ומתוודה שאת תחום הצילום קצת הזנחתי לאחרונה...אני מאמינה שזה איפשהו בגלל חוסר הסבלנות של יואב כשאני מחזיקה את המצלמה מול הפרצוץ שלו.
ובכל זאת, עדיין אני נחשבת הצלמת במשפחה, אז קיבלתי את המחמאה ויצאנו לרחובות קריית ים...





אחרי חצי שעה של צילומים היה לי מספיק חומר להתחיל לעבוד איתו.






זה הזמן בו אני עוברת למחשב שלי ומתחילה את תהליך סינון התמונות ועיבודם במידת הצורך.
לצורך כך אני משתמשת בתוכנת ה - Lightroom. אני מתחילה בדירוג ותיוג תמונות ולבסוף מתבצע תהליך סינון קפדני המשאיר אותי עם מספר מאוד מצומצם של תמונות.
מרגע זה, המשימה לא פשוטה...צריך לחשוב על קונספט עיצובי. מה עושים עם התמונות?
האם משתמשים עם כולם? (עמוס מדי) או מתמקדים בתמונה אחת בודדת? (לא חבל על כל שאר התמונות?...)
התשובה לא מתקבלת באופן מיידי.
בשלב הזה אני מנסה לחשוב על קונספט של הגלויה.
אפשר להתחיל מהתמונה ולהמשיך משם או בשיטה המועדפת עליי ברוב המקרים זה להתחיל מהטיפוגרפיה (הטקסט) ומשם לגלות כמה תמונות ישתלבו (אם בכלל) ואיך?

המסלול המועדף מתגלה לבסוף אחרי כמה סקיצות...



ולבסוך יואריקה! הכל מסתדר ומוצא את המקום הטבעי שלו.



עבודת העיצוב לאורך כל הדרך מתבצעת ב - Illustrator ועיבוד התמונה ב - Lightroom.

אחרי שכל האורחים שריינו את התאריך, הגיע הזמן לשלוח הזמנה אמיתית.
גם פה התחום הוא עיצוב דיגיטלי.

אם לרגע הייתי רוצה להיות קצת יותר מקצועית, היה רצוי לחשוב על קונספט שיוביל את כל העיצובים לאירוע והכל ידבר באותה "שפה". זה יכול היה להיות צבע, אלמנט גרפי וכו'.
במקרה הזה זה לא קרה...
עם עיצוב ההזמנה, התחלתי שוב מההתחלה.
ובאופן דומה לעיצוב גלוית ה - Save the Date מה שהוציא אותי מהפלונטר זה היה הטיפוגרפיה.
פתחתי דף חדש (ב - Illustrator) והתחלתי לכתוב את הטקטס של הברכה.
בחרתי את הצבעים והמשקלים הנכונים בטקסט ומשם זה פשוט זרם.



צידה השני של ההזמנה קיבל את האלמנט הגרפי, ואולי פה שמרתי פחות או יותר על שפה משותפת וזה סדרת התמונות שעשינו.
גם פה הייתה דילמה בן תמונה בודדת לבן כמה תמונות בסידורים שונים.


בסוף, אחרי התייעצויות שונות ומילוי כל רצונותיה של הכלה הגענו לתוצר הסופי.



החל מרגע זה מלוא משאביי הופנו לתכנון ועיצוב מסיבת הרווקות של אחותי.
במקרה הזה התחלתי קצת מהסוף...
היה לי חלום להכין מתנה לבנות שהוזמנו למסיבה.
זה התחיל משאיפות גדולות ולאט לאט הצטמצם למתנה אחת אכילה המוגשת בקופסא מעוצבת.
את הרעיון לאריזה קיבלתי משרית נובק מMispetel שעזרה לי רבות לאורך הדרך.
האריזה המקורית נועדה להחזיק מאקארונים.
בנדיבותם הרבה של החברה ממאזרין קיבלתי קופסא אחת והחל מרגע זה ניסיתי לפענח את פרישת הקופסא.

הבנתי את הרעיון של הקופסא , אבל במקרה שלי היה חשוב לי ליצור קופסא שתהיה מבוססת רק על קיפולים ללא הדבקות. בדרך כלל תכנון שכזה מצריך יותר חומר. למזלי המכונה מקבלת נייר ברוחב של 30 ס"מ אז זה נתן לי את הגמישות הנדרשת.
התכנון והעיצוב של הקופסא נעשה בתוכנת ה - Illustrator ולאחר מכן הועבר לתוכנת ה - Sillhouette לחיתוך.
הקופסא מורכבת מ - 2 חלקים - תחתית הקופסא והמכסה.



את המכסה חתכתי משקף עבה במיוחד כדי שיוכלו לראות מבעד למכסה את תכולת הקופסא.
לרשותכם, העלתי את הקופסא להורדה חינמית ב - 3 פורמטים שונים להורדה - PNG, SVG, Studio..

ברגע שהקופסא הייתה מוכנה התפנתי לשאר התכנונים והעיצובים.
על העיצובים הדיגיטליים שהיו במסיבה תוכלו לקרוא בפוסט הזה.
ועל התפריט בפוסט הזה.

בנוסף, אני רוצה לתת לכם אפשרות להוריד את דף ה - Journaling שיצרתי לאלבום למסיבת הרווקות.



הדף עוצב ב - Illustrator ונחתך במכונת ה - Cameo.
לרשותכם 3 פורמטים שונים להורדה - PNG, SVG, Studio.

לסיכומו של פרוייקט מתמשך וארוך טווח...נעשתה פה הרבה עבודת חשיבה, יצירה וקניות....
למזלי אחותי הגדולה, שרון, שבלעדיה לא היינו מצליחים להרים הרבה מכל המסיבות שליוו את החתונה, עזרה לי לאורך כל הדרך.
אם זה בתמיכה מוראלית בטלפון, בהכנות, באירגונים ובמיוחד בקניות...
היא לא תשכח לי ששלחתי אותה לחנות במיוחד בשביל להביא לי קשים צבעוניים לבקבוקי השתייה.



לא הרבה מבינים מה נדרש כדי להגיע לתוצאה הסופית של אירוע ממותג ומעוצב.
אני מודה ומתוודה, שהיו רגעים שתהיתי אם זה הגיוני כל אותו מסע קניות שעשיתי בחיפוש אחרי פס תחרה או סרט סאטן שיתאים. ולכן אני חושבת, כמה אנשים קיימים שם שיכולים להעריך עבודת יצירה שכזו ולתגמל בהתאם?
במקרה שלי, התשובה די ברורה...כשזה משפחה ובמיוחד אחות אהובה לא מתחשבנים ופשוט עושים הכל עם הרבה אהבה ופרגון. כי אם יש מישהו שמעריך, זה האנשים הקרובים אליי שתמיד שואלים אותי "נו נוית....אולי תעשי עם זה כבר משהו? ותתחילי לשווק את עצמך....".

אז לשאלתם, אני תמיד עונה...זה תחביב ולא יותר מזה...
אבל אולי באחד מהימים רעיון כלשהו יתגבש...
עד אז...אני יוצרת בשביל הכיף ,המשפחה והחברים יקרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך
נוית