תוויות

יום שלישי, 23 באפריל 2013

מסיבת הרווקות של נטלי - האוכל

אני חייבת להודות שזו לא היה משימה פשוטה לארגן את מסיבת הרווקות של אחותי.
הבחירות והתיעדוף היו לי קשים מאוד.
מבחינתי, הייתי רוצה לעשות הכל מהכל ולהגשים בערך כל תמונה שעשיתי לה Pin בחשבון ה - Pinterest שלי.
אבל כמובן, כשמגיעים לתכלס צריך להתחיל להתפשר ולחשוב בהגיון...
אומנם זו מסיבת הרווקות האחרונה במשפחה הקרובה שלי, אבל מי אמר שזו חייבת להיות המסיבה האחרונה שאארגן....

אז איך הכל התחיל?....
התאריך והמקום נקבע ע"י החברות ואחותי הגדולה. ה - 5 לאפריל בקדימה (בבית של אחותי).




נקבעה תוכנית אומנותית - ערב הומוריסטי עם סקסולוגית .
ומצגת שהוכנה על ידי לזכר ימי הילדות של נטלי.


והוחלט לאסוף כסף ולקנות חלק מהמנות כדי לחסוך עבודה מהבנות.
החל מנקודה זו אני נכנסתי לעניינים :-) שאני אקנה אוכל מוכן?...
כמובן שהתנדבתי להכין את כל האוכל ולא הייתי מוכנה לשמוע שאחת החברות תכין איזה סלט או פסטה.

זה התחיל מרשימה אין סופית של מנות שרציתי לעשות, וזה אחרי שהייתי כבר למודת לקחים ממסיבת יום ההולדת של יואב. אז באמת שלא הגזמתי ;-)
20 מנות מלוחות שונות ועוד 20 מתוקות זה הרבה?...בקטנה לא?

הכל מתחיל בזה שאני אוספת את כל ספרי האפייה והבישול האהובים עליי (ויש לי מלא...) כולל גליונות של על השולחן שנשמרים אצלי שנים רבות ומתחילה לסמן ולרשום כל מנה שאני רוצה להכין למסיבה. וכשהספרים לא בהישג יד, כמובן שהאינטרנט מתחיל להיות מקור השראה ושם לא חסר...
כשחשבתי שהגעתי למשהו מגובש התחלתי להראות את זה למעגל חברות מאוד מצומצם. בכל זאת לא רציתי לאבד את אלמנט ההפתעה...והתגובות שקיבלתי היו תמיד "תגידי, את משוגעת?...".
וכששרית נובק (מ - misspetel) גם האירה את תשומת ליבי לעניין החלטתי לעשות משהו בנידון.
היו מספר משפטים שהיא אמרה לי שדי פתרו לי את הבעיה
"...וואוו! זה מלא אוכל! את הולכת לעבוד קשה ;-)
תשמעי, זה בנות. 2 טורטיות והן מפוצצות...
קינוחים אף פעם אין יותר מדי ;-)...
...השתדלי שהסידור על השולחן יהיה סימטרי ולא עמוס מדי. "

ואז מיד התחלתי לצייר את המגשים שאני הולכת לסדר על השולחן וכשהגעתי הבייתה פשוט פרשתי את הכלים לחזרה גנרלית.




ברגע שהבנתי כמה מגשים מצליחים לשבת על השולחן, כל התפריט התבהר לי והצטמצמתי לתפריט שפוי ומגוון.
לרגע אל תחשבו שאם תהיה לי שוב מסיבה שאצטרך לגבש בשבילה תפריט לא אחזור שוב לכל הספרים שלי ואתחיל עם רשימה של 4 דפים בערך...
יש כל כך הרבה מנות שאני רוצה להכין וכל כך מעט זמן או סיבה למסיבה...

אז מה נסגר עם התפריט? (מתכונים למטה...תמשיכו לקרוא...)

בגזרת המלוחים:
1. סושי (החברות הביאו מגש מוכן)
2. דים סאם (החברות הביאו דים סאם מוכן קפוא)
3. לחמים
4. פלטת גבינות
5. קיש בצלים
6. קיש אנטיפסטי
7. פחזניות עם מילויים שונים: סלט טונה, ריבת בצל ורוקפור
8. טורטיות עם מילוי שונה: סלמון מעושן וגבינת שמנת,אנטיפסטי ופסטו
9. סלט עלים עם אגסים
10. סלט טאבולה קינואה
11. כוסות במילוי חצילים קלויים סלסת עגבניות וקדאיף.
12. סלט גזר ושקדים מקורמלים
מתוקים:
1. קינוח בכוס - קרם לימון וקראמבל שקדים
2. קינוח בכוס - קרם אספרסו וטראפל שוקולד
3. קייפופס לוטוס
4. קייקפופס אוריאו
5. עמדת טארט פיצה פירות
6. טארט שוקולד
7. קאפקייקס שוקולד לבן ופטל
8. טראפלס שוקולד לבן ונוגט
אני חייבת להודות שעד הדקה ה-90 כשהצצתי לתפריט הייתי בטוחה שזה לא מספיק.
אבל בדיעבד, אני יכולה לאמר לכם שזה היה התפריט המדוייק ביותר (במגוון ובכמויות ל - 24 בנות). ועל כך אני מרשה לעצמי לטפוח לעצמי על השכם כי כמעט ולא נותר כלום, ומבחינתי זה מעיד על הצלחה.
עכשיו בוודאי אתם שואלים מתי הספקתי להכין את כל זה?
זאת שאלה ששואלים אותי בלי סוף...והתשובה שלי תמיד נשארת אותו הדבר...
זה הכל עניין של סדרי עדיפויות וכמובן על חשבון של הרבה שעות שינה. בו נאמר שאם הייתי בצבא והייתי ישנה 6 שעות מטכליות הייתי הרבה יותר רעננה... :-)
אבל אני מאמינה שאם עושים משהו שאוהבים ושנותן כל כך הרבה סיפוק זה שווה את זה.
בשביל לייעל את ההכנות כמובן שהכל נפרש לרשימות ToDo List הן בשיטה הישנה (עם דף ועפרון) והן בתוכנה בסמארטפון. אין כמו למשוך את האצבע מצד לצד על מסך הפלאפון ולסמן עוד משימה שהסתיימה (אפליקציה ממש מומלצת
Any.DO)
ההכנות נפרשו להן במשך חודש שלם, כאשר כל עבודות המטבח התנקזו להם בשבועיים שלפני המסיבה. (אורנית, יקירתי תודה על שטיפת הכלים... ;-) )
כל מה שאפשר היה להכין מראש ולהקפיא, הוכן נעטף היטב והוקפא.
וכדי שתחכימו גם ותלמדו מהלקחים שלי אני אחזור ואפרט שוב את המנות מהתפריט, אך הפעם אני אפרט לקחים ומסקנות וכמובן מתכונים.
פלטת לחמים וגבינות - הכל קנוי אבל גם כשקונים צריך לדעת מה לקנות.
ל - 24 בנות מספיק 2 כיכרות רגילים של לחם איכותי ממאפיה טובה.
רצוי עם תוספות - אגוזים וצימוקים/שיפון וכדומה.
גבינות - תשקיעו בגבינות איכותיות וטובות אבל לא צריך להגזים בכמויות.
100-150 גרם מכל סוג זה די והותר ובתקציב של 200 ש"ח לגבינות אפשר להכין פלטה נהדרת ומגוונת.


קישים -  הקישים הוכנו בשלבים:
1. בצק - הוכן ורודד לתבנית מבעוד מועד ונשמר בהקפאה (במצב לא אפוי) כשבועיים. 
2. יומיים לפני המסיבה אפיתי את הבצקים אפייה חלקית.
3. יום לפני המסיבה אפיתי את הקיש עם המלית.

את מרכיבי המלית אפשר להכין יום מראש כדי לחסוך בעבודה.

קיש בצלים (מהבלוג של בצק אלים) - אני מאוהבת במתכון הזה והכנתי אותו מספר פעמים בווריאציות שונות, אך הפעם השתמשתי רק במתכון של המלית.


קיש אנטיפסטי (מהבלוג של עוגיונט) - לא יצא לי לטעום את הקיש הזה אבל הוא נחטף.


פחזניות ממולאות - כשחשבתי להכין את המנה הזו הייתי בטוחה שאני כבר אהיה מדופלמת בצק רבוך אחרי קורס הקונדטוריה.
לצערי, השיעור נדחה והוחלף בשיעור מרנג לקראת הפסח.
כמובן שלא נתתי לזה לייאש אותי, הרי עד עכשיו הייתי מנסה הכל לבד גם אם לא עברתי איזה הכשרה מיוחדת. אז פתחתי את הספר של רביבה וסיליה (שאני סומכת עליו בעיניים עצומות) והכנתי פחזניות מיני-מיני לפי ההנחיות בספר.
האמת שהפחזניות יצאו לי יותר מיני ממה שחשבתי שארצה אבל זה מה שיצא עם מיומנות הזילוף שלי והצנתר שהיה ברשותי.
בדיעבד, זה היה בדיוק הגודל המושלם בשביל פחזניית ביס וזה פשוט נחטף! במיוחד הפחזניות עם הרוקפור וריבת הבצל.
ריבת הבצל כמובן הייתה גם תוצרת הבית .

מתכון לריבת בצל: (לפי מתכון של חיים כהן)

קילו בצל פרוס
2 כוסות סוכר חום
בקבוק יין יבש
חצי כוס חומץ פלסמי
שמן
שן שום אחת.

אופן הכנה: מאדים את הבצל והשים עד לשקיפות. מוסיפים את הסוכר ומערבבים עד שהסוכר נמס. מוסיפים יין וחומץ. מערבבים. מביאים לרתיחה. מבשלים עד שהנוזלים מתאדים לחלוטין. מצננים ומעבירים לצנצנות.
בכמות הזו יצאו לי 4-5 צנצנות בנפח של 250 מ"ל.
שווה להחזיק קופסא במקרר ולשדרג סנדוויצים.


טורטיות ממולאות - שלא תחשבו לרגע שאני הכנתי את הטורטיות...יש גבול לכל תעלול...הטורטיות קנויות.
המילוי - תהיו יצירתיים ולפי מה שאתם אוהבים.
אנחנו השקענו בסלמון מעושן עם גבינת שמנת ופלפל קלוי.
וטורטיה נוספת עם אנטיפסטי ורוטב פסטו.
הסלטים החיים היו באחריות אחותי הגדולה.
סלט הגזר זה מתכון מדהים מהבלוג ביסים.
כוסות החצילים והעגבנייה היו רעיון שלקחתי מהמגזין "בופה" מגזין אוכל חדש שיצא לפני מספר חודשים.
אני לא בטוחה שזו הייתה הצלחה מסחררת. הרעיון זה להכין שכבות של חציל שרוף מתובל מעליו עגבניות קצוצות מתובלות ומעל הכל (בשביל הרושם והקריספיות) שערות קדאיף שנאפו עם הרבה שום גבישי ופלפל שחור.
 

במלוחים לא נשאר פירור זה היה פשוט מדהים לראות את כל המגשים מתחסלים.
ייתכן ואם היה עוד הבנות היו אוכלות, אבל אז אני לא בטוחה כמה תיאבון היה נשאר להם למתוקים.
אז מהבחינה הזו, אני חושבת שהיה מספיק אוכל מלוח, כאשר הייתי מכתירה את הפחזניות ללהיט השולחן!



ולמתוקים...באגף הזה, הבלוג של נטלי עוגיונט היה לי להשראה גדולה, אני מאוהבת בבלוג הזה וממליצה לכם בחום על כל מתכון ומתכון בבלוג הזה.
הלהיטים! היו הקייקפופס.
קייקפופ אוריאו - כמה פשוט וכמה טעים ונפלא.


מתכון:

חומרים: (כ-25 קייקפופס)
2 חבילות של 175 גרם עוגיות אוריאו
חבילת גבינת שמנת (אמיתית...אל תקנו לי גבינת שמנת 5%).

אופן הכנה:
טחנו את העוגיות במעבד מזון ולאחר שהם הופכים לפירורים הוסיפו את הגבינה.
תתקבל לכם עיסה די דביקה ונוזלית וזה בסדר.
בשלב זה יש 2 אפשרויות: האחת, לחלק את העיסה למנות בגודל שווה (או בשקילה או לפי כפית/כף מדידה) על גבי תבנית ולהכניס להתייצבות במקפיא או להקפיא את העיסה כמו שהיא ואחר כך לחלק למנות.
העיסה לא תקפא באף אחד מהמצבים כך שתוכלו להמשיך לעבוד מאותה נקודה של צינון באותו אופן.
אני אישית מעדיפה את השיטה הראשונה.
לאחר שהעיסה התייצה התחילו לעצב את זה לכדורים מושלמים ושוב תנו לזה להתצטנן במקפיא.
כשהם קרים מאוד מהמקפיא הוציאו אותם וטיבלו אותם בשוקלד לבן מומס. 200 גרם צריך להספיק לכמות הזו. רק שימו לב שאתם שמים את השוקולד המומס בכלי כלשהו צר וארוך כדי שתוכלו לטבול את הכדורים במלואם.

קייקפופ לוטוס - לפי המתכון של חן שוקורון שפורסם בחוברת מעלפת של על השולחן שנערכה במיוחד לכבוד הממרח שעשה עלייה לישראל.

טארט פיצה פירות בהרכבה אישית - עוד להיט במסיבה.
את הרעיון הזה קיבלתי מה - Pinterest. לצערי אין לי למי לתת קרדיט כי זה מסוג התמונות שמופיעות שם ואין שום לינק אמיתי מאחורי התמונה. אז התמונה היוותה לי רק השראה ומפה לקחתי את זה לאינטרפטציה שלי.
רציתי להכין עוגיות פריכות ונמסות בפה, אז עשיתי כמה נסיונות.
בהתחלה, הכנתי מתכון של פייר הרמה של עוגיות סבלה עם פטנט (חלמוני ביצה קשה הוכנסו לבצק). יצאו עוגיות חלומיות אבל לא יציבות בגלל הגודל שקרצתי. הכל פשוט קרס ביד. אז מיד הקפאתי את הכל לשימוש למטרה אחרת (מאז היה שימוש נרחב בעוגיות האלו בכל פעם שהייתי צריכה פירורי עוגיות).
ולבסוף הוחלט על הכנת עוגיות המבוססות על בצק פריך כמו של טארט רק מעודן מעט ע"י שימוש באבקת שקדים וחלמונים (תודה אורן גירון על התמיכה והטיפים לאורך כל הדרך).

הקרם הוא קרם פטיסייר - הקרם האולטמטיבי


קינוח בכוס
כל קינוחי הכוסות הכנתי בכוסיות חד פעמיות ממש קטנות ככה שאף אחת לא תגיד שמספיק לה קינוח אחד ויטעמו מהכל.
לטעמי, זו בדיוק הכמות הנדרשת ואין צורך ליותר ממספר ביסים בודדים, במיוחד אם יש יותר מקינוח אחד.

קינוח בכוס - קרם לימון וקראמבל שקדים
מתכון מהאתר של נטלי לוין - לחצו כאן (המתכון באתר מספיק לכ- 24 כוסיות שוט קטנות אין צורך להגדיל כמויות).

קרם לימון לטעמי זה חלום. ועם הקריספיות של השקדים בקרמבל בכלל מתקבל מתכון נפלא.
את הקרמבל ניתן להכין מראש (שבוע-שבועיים) ולשמור בכלי אטום (אפילו במקפיא ואז יותר).
את הקרם עם התותים הכנתי יום לפני והקרמבל הוסף ממש בזמן ההגשה.
לפי הכוסיות שנותרו על המגש (וזה הכל בהשוואה לשאר המנות) נראה שלימון זה לא הפייבוריט של בנות צעירות...


קינוח בכוס - קרם אספרסו וטראפל שוקולד
מתכון מהאתר של נטלי לוין - לינק כאן (המתכון באתר מספיק לכ- 24 כוסיות שוט קטנות אין צורך להגדיל כמויות)

מבחינתי, זה שוב מתכון מנצח. מה יכול להיות גרוע בקרם פטיסייר בטעם קפה שנהפך ברגע למוסלין. וכדי להעצים את הטעם של הקפה מתווסף לו עוד טראפל עסיסי.

בקינוח הזה, גם נותרו על מהגש כמה כוביות אז אני מניחה את אותה הנחה כמו בקינוח הקודם...
ואולי אני טועה...ופשוט הבנות שמרו יותר מקום לשוקולדים ופחות לקרמים. 


טארט שוקולד - לפי מתכון של אורן גירון (לצערי אני לא אוכל לפרסם את המתכון, אבל מבטיחה לעבוד על זה...כי זה מתכון אלוהי). אתם מוזמנים להכנס לפוסט שלי על בצק פריך ולהתרשם מההכנות.


קאפקייקס שוקולד לבן ופטל  - לפי מתכון של אורן גירון שפורסם בתור המדהים שלו.
לקחתי את המתכון המקורי שהיה לעוגה שלמה והפכתי את זה למיני מאפינס קטנים. פשוט חלום בביס :-)



טראפלס שוקולד לבן ונוגט
לא שבאמת היה חסר איזה שוקולד...אבל הייתי חייבת להכין עוד משהו...אז הכנתי טראפלס והפעם עם שוקולד לבן ונוגט.
והאמת ;-) שזה פשוט היה תירוץ להשתמש בתבנית מדהימה שרכשתי בעושים בישול.
גם זה נחטף...
לסיכום, זו הייתה חוויה מיוחדת במידה שאני מקווה שלא תהיה האחרונה...
נהנתי מכל רגע בעשייה, וזו הייתה הזדמנות נהדרת לעשות שיעורי בית.


היה כיף לקבל תגובות כל כך נלהבות על כל מה שהכנתי. הן באוכל והן בעיצוב. זה היה מחמם את הלב, והכניס בי הרבה מוטיבציה ואומץ לנסות לעשות עם זה משהו קצת יותר...



בנות, הייתן מדהימות ונהניתי לבלות אתכן ערב שלם בחגיגות לאחותי היקרה. אין ספק שכל אחת ואחת מכן מיוחדת ויש לכן מקום מיוחד בליבה של נטלי. תמשיכו לפרגן אחת לשנייה ומלאות שמחת חיים. מקווה לפגוש אתכן שוב בשמחות.

לכם, קוראי היקרים, תודה רבה שאתם מלווים אותי לאורך כל הדרך עם רמת פרגון אינסופית.
זה לא הסוף למסיבת הרווקות ובכלל לחתונה...נשאלתי הרבה שאלות ואני מבטיחה תשובות על הכל.
אז אם עדיין לא שאלתם, זה הזמן עד הפוסט הבא.
שבוע נפלא לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך
נוית